Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > BİÇİMSEL DİLLER VE OTOMATA TEORİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİÇİMSEL DİLLER VE OTOMATA TEORİSİ Birinci düzey BZ 318 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere Otomata Teorisi, Kleene Teoremi, Pushdown Otomata Teorisi ve Turing Teorisi hakkında detaylı kavramların kazandırılması
Dersin tanımı Atomata Teorisi, Push_down Otomata Teorisi ve Turing Teorisi.

Dersin içeriği
1- Diller, Düzenli ifadeler
2- Sonlu Otomata
3- Geçiş grafları
4- Kleene Teoremi
5- Düzenli Diller, Düzenli olmayan diller
6- İçerikden bağımsız gramerler
7- Pushdown Otomata
8- Ara sınav
9- İçeriğe bağlı diller
10- İçerikten bağımsız diller
11- Turing Makineler
12- Turing Makineler
13- Post Makineler
14- Minsky Teoremi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Otomata teorisi hakkında genel kavramların öğrenilmesi
2- Kleene teoreminin öğrenilmesi
3- Düzenli dilbilgisi hakkında genel kavramların öğrenilmesi
4- Pushdown otomata teorisi hakkında genel kavramların öğrenilmesi
5- Turing makineler hakkında genel kavramların öğrenilmesi
6- Post makineler hakkında genel kavramların öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 5 35
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 3 12
Toplam iş yükü     118
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Introduction to Computer Theory, Daniel, I.A. Cohen, John Wiley & Sons, Inc.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar