Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Bitki Koruma > MEYVE VE BAĞ ZARARLILARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEYVE VE BAĞ ZARARLILARI Birinci düzey BTS414 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MURAT MUŞTU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT MUŞTU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Örgün
Dersin amacı Ziraat Fakültesi öğrencilerine turunçgiller, meyve ağaçları ve bağlarda zarar yapan, salyangoz, nematod, kırmızı örümcek, böcek ve diğer grupların tanıtılması (morfolojik, biyolojik özellikleri), zarar şekilleri ve bunlara karşı yapılacak mücadele yöntem ve araçları hakkında bilgi verilmesi
Dersin tanımı Günümüz meyve ve bağ yetiştiriciliğinde önemli problemlerden biri de zararlılardan kaynaklan problemlerdir. Ürün kaybına neden olan etmenler karşı başarılı bir mücadele yapabilmek için bunların tanınmaları, yayılışları, ekolojik istekleri, biyolojileri, davranışları, bitkinin neresinde ne tür zarar oluşturdukları ve doğal düşmanlarının bilinmesinde zorunluluk vardır. Bu derste de değişik meyve gruplarında önemli kayıplara yol açan zararlılara karşı temel bilgilerin kazandırılması amaçlanmıştır.

Dersin içeriği
1- SERT ÇEKİRDEKLİ MEYVE ZARARLILARI
2- SERT ÇEKİRDEKLİ MEYVE ZARARLILARI İLE MÜCADELE OLANAKLARI
3- YUMUŞAK ÇEKİRDEKLİ MEYVE ZARARLILARI
4- YUMUŞAK ÇEKİRDEKLİ MEYVE ZARARLILARI İLE MÜCADELE OLANAKLARI
5- SERT KABUKLU MEYVE ZARARLILARI
6- SERT KABUKLU MEYVE ZARARLILARI İLE MÜCADELE OLANAKLARI
7- BAĞ ZARARLILARI
8- BAĞ ZARARLILARI İLE MÜCADELE OLANAKLARI
9- Ara Sınav
10- Subtropik meyve zararlıları
11- Subtropik meyve zararlıları
12- Subtropik meyve zararlıları ile mücadele olanakları
13- TURUNÇGİL ZARARLILARI
14- TURUNÇGİL ZARARLILARI ile mücadele olanakları
15- Final
16- ---
17- ---
18- ---
19- ---
20- ---

Dersin öğrenme çıktıları
1- Meyve-Bağ zararlılarının tanır
2- Meyve-Bağ zararlılarının biyolojilerini öğrenir
3- Meyve-Bağ zararlılarına karşı uygulanacak mücadele yöntemlerini öğrenir
4- Entegre ve biyolojik mücadele bilincinin kazanır
5- ---
6- ---
7- ---
8- ---
9- ---
10- ---

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
2- Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
3- Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
4- Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
5- Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
6- Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
7- Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
8- Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
9- Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
10- Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
11- Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
12- Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
13- Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
14- Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
15- Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
16- Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
17- Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
18- Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Uygun, N., M.R. Ulusoy, İ. Karaca ve S. Satar, 2010. Meyve ve Bağ Zararlıları. Nobel matbaacılık, 347 s. -Demirsoy, A. 1990. Yaşamın Temel Kuralları. Omurgasızlar, Böcekler, Entomoloji. Cilt II, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Dersi veren öğretim üyesinin sunu ve notları

Ders ile ilgili dosyalar