Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > KLİNİK MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLİNİK MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARI İkinci düzey BMM 503 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MAHMUT TOKMAKÇI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MAHMUT TOKMAKÇI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Örgün(Yüz yüze eğitim)
Dersin amacı Sağlık kuruluşlarında "Klinik Mühendisliği" bağlamında spesifik problemlere minimum maliyet ve yüksek verimli olarak nasıl ve ne gibi çözüm yaklaşımlarını gerçekleştirme potansiyelini artırmaktır.
Dersin tanımı Sağlık kuruluşlarında Klinik Mühendisliği tanımı, görev ve sorumluluklarını ortaya koyan, bu alanda tıbbi teknolojinin yönetilmesi ve verimli kullanımı için mühendislik ve çözüm ve yaklaşımlarını tanımlamayı hedefleyen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Klinik mühendislik birimlerinin organizasyon ve işlevleri
2- Hastane yönetimi
3- Klinik mühendislik birimlerinde bilgisayar sistemleri
4- Yoğun bakım ünitelerinin kuruluşu
5- Standardizasyon ve Toplam kalite yönetimi
6- Sterilizasyon
7- Hastane atıkları
8- Tıbbi gaz sistemleri
9- Hastanelerde Yangın güvenliği
10- Klinikte güvenlik
11- Hastanelerde elektriksel güvenlik
12- Hastanelerde elektriksel güvenlik
13- Ahlaki ve etik değerler
14- Gelecekte Klinik mühendisliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyomedikal Mühendisliğinin kaliteli sağlık bakımı için tıbbi teknolojilerin uygulanması ve sağlık alanında optimum ve verimli kullanımı hakkında bilgi birikimi olacaktır.
2- Tıbbi Teknoloji Yönetimi
3- Tıbbi Atık Yönetimi
4- Sterilizasyon bilinci
5- --
6- --
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı J. Dyro, The Clinical Engineering Handbook,Biomedical Engineering Series, Elsevier Academic Press, 2009.
Yardımcı Kaynaklar Y. David, Wolf W.Maltzahn,M.R. Neuman, J.D. Bronzino, Clinical Engineering,CRC Press, Boca Raton London New York Washington, D.C., 2003.

Ders ile ilgili dosyalar