Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (doktora) > KLİNİK MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLİNİK MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARI Üçüncü düzey BMM 503 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MAHMUT TOKMAKÇI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MAHMUT TOKMAKÇI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Örgün(Yüz yüze eğitim)
Dersin amacı Sağlık kuruluşlarında "Klinik Mühendisliği" bağlamında spesifik problemlere minimum maliyet ve yüksek verimli olarak nasıl ve ne gibi çözüm yaklaşımlarını gerçekleştirme potansiyelini artırmaktır.
Dersin tanımı Sağlık kuruluşlarında Klinik Mühendisliği tanımı, görev ve sorumluluklarını ortaya koyan, bu alanda tıbbi teknolojinin yönetilmesi ve verimli kullanımı için mühendislik ve çözüm ve yaklaşımlarını tanımlamayı hedefleyen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Klinik mühendislik birimlerinin organizasyon ve işlevleri
2- Hastane yönetimi
3- Klinik mühendislik birimlerinde bilgisayar sistemleri
4- Yoğun bakım ünitelerinin kuruluşu
5- Standardizasyon ve Toplam kalite yönetimi
6- Sterilizasyon
7- Hastane atıkları
8- Tıbbi gaz sistemleri
9- Hastanelerde Yangın güvenliği
10- Klinikte güvenlik
11- Hastanelerde elektriksel güvenlik
12- Hastanelerde elektriksel güvenlik
13- Ahlaki ve etik değerler
14- Gelecekte Klinik mühendisliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyomedikal Mühendisliğinin kaliteli sağlık bakımı için tıbbi teknolojilerin uygulanması ve sağlık alanında optimum ve verimli kullanımı hakkında bilgi birikimi olacaktır.
2- Tıbbi Teknoloji Yönetimi
3- Tıbbi Atık Yönetimi
4- Sterilizasyon bilinci
5- --
6- --
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı J. Dyro, The Clinical Engineering Handbook,Biomedical Engineering Series, Elsevier Academic Press, 2009.
Yardımcı Kaynaklar Y. David, Wolf W.Maltzahn,M.R. Neuman, J.D. Bronzino, Clinical Engineering,CRC Press, Boca Raton London New York Washington, D.C., 2003.

Ders ile ilgili dosyalar