Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Zootekni (doktora) > İKİNCİ YABANCI DİL III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İKİNCİ YABANCI DİL III Üçüncü düzey AÖP 413 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili English
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Abdullah Gökşin
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Lecture
Dersin amacı Students will not only learn a second language but also be reminded about the difficulties of the learning process.Since students will experience learning and teaching at the same time, they will be more aware of learning and teaching difficulties.
Dersin tanımı This course covers an extended revision of the previous course on pre-intermediate level and aims to go on building up both structural and lexical competencies on pre-intermediate level leading and aiming at intermediate level. At the end of the course students will be able to understand and express themselves at pre-intermediate level. Students will also be able to express themselves through writing. The course tries to emphasize all four language learning skills and improve language competence.

Dersin içeriği
1- Review of background and introduction to the course
2- Unit 1: It’s a wonderful world (present, past , present perfect)
3- Unit 2: Get happy ! (revision of all present tenses)
4- Unit 3: Telling Tales (revision of all past tenses)
5- Unit 3: Telling Tales ( past passive)
6- Unit 4: Doing the right thing (Modal verbs 1)
7- Midterm Examination
8- Unit 5: On the move ( Future forms)
9- Unit 6: I just love it! (verb Patterns)
10- Unit 7: The world of work ( present perfect passive)
11- Unit 8: Just imagine! (first and second conditionsl)
12- Unit 8: Just imagine! ( time clauses)
13- Unit 9: Relationships (Modals verbs 2)
14- Unit 10: Obsessions (Time expressions with Present Perfect)
15- Unit 11: Tell me about it (indirect questions)
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- At the end of this course students will be able to communicate in the target language more confidently
2- They will have better idea about learning and teaching difficulties in foreign language teaching
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 7 2 14
Ara sınavlara hazırlık 1 9 9
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 7 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı The New Headway English Course Intermediate, John and Liz Soars
Yardımcı Kaynaklar Fundamentals of English Grammsr,Third Edition,WithAnawerKey, Betty Schrampfer Azar. Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naylor with Raymond Murphy

Ders ile ilgili dosyalar