Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İktisat (yüksek Lisans) > POSTMODERN EDEBİYAT
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
POSTMODERN EDEBİYAT İkinci düzey ELIT626 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. MELİH KARAKUZU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MELİH KARAKUZU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı İngiliz Edebiyatı içerisinde Postmodern Edebiyat dönemi ile ilgili edebiyat eserlerini incelemek ve analiz etmek
Dersin tanımı Postmodernizmin tanımı, diğer akımlarla ilişkisi edebiyat alanında yansımaları ele alınmaktadır.

Dersin içeriği
1- Giriş:Modern, post-modern ve postmoderns sonrası kavramlarının tanımı
2- Postmodernizm Tarihçesi ve Kültürel Bağlam
3- Postmodernizm ve Felsefe
4- Postmodernizm ve Eleştiri Kuramı
5- Postmodernizm ve Siyaset
6- Postmodernizm ve Feminizm
7- Posmodernizm ve Cinsiyet ve Cinsellik
8- Postmodernizm ve Yaşam Biçimleri
9- Arasınav
10- Postmodernizm ve Din
11- Postmodernizm ve Sömürgecilik Sonrası Dünya
12- Postmodernizm ve Bilim ve Teknoloji
13- Postmodernizm ve Film, Televizyon Müzik
14- Postmodernizm ve Kurmaca
15- Postmodernizm ve Popüler Kültür
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Postmodernizm akımını kavrama sağlanır
2- Postmodernizmin diğer kültür ve sanat ve güncel hayatta yasımalarından haberdar olunur
3- Postmodernizmin yaşam biçimini nasıl etkilediğinin farkına varılır.
4- ----
5- ---
6- ---
7- ---
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Günlük hayatta karşılaştığımız ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözüm üretebilmek.
2- İktisat biliminin alt dallarında uzmanlaşmak.
3- İktisadi önermeleri çözebilmek amacıyla,matematiksel, ekonometrik ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
4- Ekonomik verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında bilimsel ve ahlaki değerlere sahip olmak.
5- İktisadi araştırmaları hazırlama ve yazmada araştırma ve yazma yeteneği kazanmak.
6- Ekonomi alanında yabancı literatürü takip etmek amacıyla en az bir yabancı dili konuşma, anlama ve yazma becerisi kazanmak.
7- İktisat alanının gerektirdiği düzeyde paket programları kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sim, Stuart(2011)(Ed.)THE ROUTLEDGE COMPANION TO POSTMODERNISM,Third Edition. Routledge London and New York
Yardımcı Kaynaklar Goodman, David (1993). Postmodernism and History. American Studies International, Vol. 31, No. 2 (October 1993), pp. 17-23

Ders ile ilgili dosyalar