Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ARKEOLOJİK ANATOMİ |
İkinci düzey |
VAN-537 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYHAN DÜZLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. Ayhan Düzler
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Arkeolojik kazılarda bulunan organik materyallerin anatomik olarak incelenmesi ve metodların öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Kemik ve kemik parçalarının tür tayini ve anatomik farklılıkların algılanması için verilen bir derstir.
|
1- |
Arkeolojik materyaller
|
2- |
Arkeolojik materyaller
|
3- |
Arkeolojik materyallerin değerlendirilmesi
|
4- |
Arkeolojik materyallerin değerlendirilmesi
|
5- |
Materyalleri inceleme yöntemleri
|
6- |
Materyalleri inceleme yöntemleri
|
7- |
Sınav
|
8- |
Materyallerin anatomik olarak incelenmesi
|
9- |
Materyallerin anatomik olarak incelenmesi
|
10- |
Materyallerin anatomik olarak incelenmesi
|
11- |
Materyallerin anatomik olarak incelenmesi
|
12- |
Materyallerin anatomik olarak incelenmesi
|
13- |
Materyallerin anatomik olarak incelenmesi
|
14- |
Materyallerin anatomik olarak incelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir materyalin hayvan yada insana ait olduğunu ayırtedebilme
|
2- |
Kemikleri isimlendirme
|
3- |
Kemik parçalarının yön yer tayini de yaparak hangi kemiğe ait olduğunu bilme, söyleyebilme
|
4- |
Kemiklerin yön yer tayini de yaparak hangi hayvan türüne ait olduğunu bilme, söyleyebilme
|
5- |
Büyüklük, yaş ve cinsiyet belirlemede kullanılan özellikleri ayırtetme
|
6- |
Ölçüm yapabilme
|
7- |
Yapılan anatomik analizlerden sonuç çıkartma
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
|
|
3- |
Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
|
|
4- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
|
|
5- |
Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
|
|
6- |
Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
|
|
7- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
|
|
8- |
Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
|
|
9- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
|
|
10- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
|
|
11- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
|
|
12- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
1
|
14
|
Arazi çalışması
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Angela von den Driesch (2004) Peabody Museum Bulletins "A Guide to the Measurement of Animal Bones from Archaeological Sites"
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1.Barone R (1986): Anatomie Comparee Des Mammiferes Domestiques. Vigot Freres Paris.
2.Doğuer S, Erençin Z (1962): Evcil Hayvanların Komparativ Anatomisi. Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.
3.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi I. Medisan Yayınevi, Ankara.
4.Dyce KM, Sack WD, Wensing CJG (1987): Textbook of Veterinary Anatomy. WB. Saunders Company, London.
5.Getty R (1975): The Anatomy of The Domestic Animals. WB. Saunders Company, London.
6.Nickel R, Schummer A, Seiferle E (1986): The Anatomy of the Domestic Animals. Verlag Paul Parey, Hamburg.
|
|