Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Elektronörofizyoloji > SOSYAL BİLGİLERDE SÖZLÜ VE YAZILI EDEBİYAT
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL BİLGİLERDE SÖZLÜ VE YAZILI EDEBİYAT Birinci düzey SBÖ 304 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GALİP ÖNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. SEMİH ZEKA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Mit ve mitin özellikleri; miti oluşturan etmenler; mitin diğer türlerden farkı; destan ve destanın özellikleri; destanı oluşturan etmenler; sözlü ve yazılı destanlar; destanların ortak özellikleri; seyahatname ve gezi yazıları, gezi türü ve seyahatnamenin karşılaştırılması; tarihi romanlar, mitos, keşifler, şiir ve hikâyeler, denemeler ve belgesellerin Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılması ve uygulanması.
Dersin tanımı Edebi metinler ve türleri, mitler, destanlar, efsaneler, seyahatnameler, siyasetnameler, menakıpnameler, gazavatnameler, tarihi romanlar masallar, hikâyeler, türküler, kâşif günlükleri, şiirler, anılar, denemeler, hikâyecikler (anekdotlar), biyografiler, mektuplar vb.nin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması.

Dersin içeriği
1- Ders izlencesinin paylaşımı, dersin anlatımında kullanılacak yöntemler hakkında bilgi verilmesi
2- Sosyal Bilgiler Eğitiminde Edebiyat
3- Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Tarihi Roman
4- Edebiyat ve Sosyal Bilgiler İlişkisine Bir Örnek: Bir Namus Meselesi’nde Karamanlılar ve Kayseri
5- Edebiyat ve Sosyal Bilgiler İlişkisine Bir Örnek: Faruk Nafiz Çamlıbel’in Han Duvarları Adlı Şiiri
6- KİRALIK KONAK (YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU) ve YEŞİL GECE (REŞAT NURİ GÜNTEKİN) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
7- FATİH-HARBİYE (PEYAMİ SAFA) ve VURUN KAHPEYE (HALİDE EDİP ADIVAR) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
8- OSMANCIK (TARIK BUĞRA) ve ATEŞTEN GÖMLEK (HALİDE EDİP ADIVAR) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
9- YABAN (YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU) ve KUYUCAKLI YUSUF (SABAHATTİN ALİ) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
10- ÇALIKUŞU (REŞAT NURİ GÜNTEKİN) ve KÜÇÜK AĞA (TARIK BUĞRA) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
11- MESİHPAŞA İMAMI (SEMİHA AYVERDİ) ve GARİPLER SOKAĞI (OKTAY AKBAL) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
12- YORGUN SAVAŞÇI (KEMAL TAHİR) ve ACIMAK (REŞAT NURİ GÜNTEKİN) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
13- SULTAN HAMİD DÜŞERKEN (NAHİD SIRRI ÖRİK) ve ÜÇ İSTANBUL (MİTHAT CEMAL KUNTAY) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
14- ESİR ŞEHRİN İNSANLARI (KEMAL TAHİR) ve ONLAR DA İNSANDI (CENGİZ DAĞCI) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Edebiyat ve edebi tür kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Edebiyat ile Sosyal Bilgiler arasındaki ilişkiyi öğrenir.
3- Çeşitli edebi türlerin Sosyal Bilgiler dersinde nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olur.
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir. 6. 7.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
5- İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
6- İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
7- İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
8- İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
9- Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
10- Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
11- Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri Editör(ler) : Halil Tokcan Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Türk edebiyatından roman, şiir, hikaye vb. örnekleri

Ders ile ilgili dosyalar