Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GALİP ÖNER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. SEMİH ZEKA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Mit ve mitin özellikleri; miti oluşturan etmenler; mitin diğer türlerden farkı; destan ve destanın
özellikleri; destanı oluşturan etmenler; sözlü ve yazılı destanlar; destanların ortak özellikleri; seyahatname ve gezi yazıları, gezi türü ve seyahatnamenin karşılaştırılması; tarihi romanlar, mitos,
keşifler, şiir ve hikâyeler, denemeler ve belgesellerin Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılması ve
uygulanması.
|
Dersin tanımı
|
Edebi metinler ve türleri, mitler, destanlar, efsaneler, seyahatnameler, siyasetnameler, menakıpnameler, gazavatnameler, tarihi romanlar masallar, hikâyeler, türküler, kâşif günlükleri, şiirler, anılar, denemeler, hikâyecikler (anekdotlar), biyografiler, mektuplar vb.nin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması.
|
1- |
Ders izlencesinin paylaşımı, dersin anlatımında kullanılacak yöntemler hakkında bilgi verilmesi
|
2- |
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Edebiyat
|
3- |
Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Tarihi Roman
|
4- |
Edebiyat ve Sosyal Bilgiler İlişkisine Bir Örnek: Bir Namus Meselesi’nde Karamanlılar ve Kayseri
|
5- |
Edebiyat ve Sosyal Bilgiler İlişkisine Bir Örnek: Faruk Nafiz Çamlıbel’in Han Duvarları Adlı Şiiri
|
6- |
KİRALIK KONAK (YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU) ve YEŞİL GECE (REŞAT NURİ GÜNTEKİN) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
|
7- |
FATİH-HARBİYE (PEYAMİ SAFA) ve VURUN KAHPEYE (HALİDE EDİP ADIVAR) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
|
8- |
OSMANCIK (TARIK BUĞRA) ve ATEŞTEN GÖMLEK (HALİDE EDİP ADIVAR) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
|
9- |
YABAN (YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU) ve KUYUCAKLI YUSUF (SABAHATTİN ALİ) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
|
10- |
ÇALIKUŞU (REŞAT NURİ GÜNTEKİN) ve KÜÇÜK AĞA (TARIK BUĞRA) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
|
11- |
MESİHPAŞA İMAMI (SEMİHA AYVERDİ) ve GARİPLER SOKAĞI (OKTAY AKBAL) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
|
12- |
YORGUN SAVAŞÇI (KEMAL TAHİR) ve ACIMAK (REŞAT NURİ GÜNTEKİN) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
|
13- |
SULTAN HAMİD DÜŞERKEN (NAHİD SIRRI ÖRİK) ve ÜÇ İSTANBUL (MİTHAT CEMAL KUNTAY) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
|
14- |
ESİR ŞEHRİN İNSANLARI (KEMAL TAHİR) ve ONLAR DA İNSANDI (CENGİZ DAĞCI) Romanlarında Sosyal Bilgiler Dersine dair Tespitler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Edebiyat ve edebi tür kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Edebiyat ile Sosyal Bilgiler arasındaki ilişkiyi öğrenir.
|
3- |
Çeşitli edebi türlerin Sosyal Bilgiler dersinde nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
6. 7.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
|
|
5- |
İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
|
|
6- |
İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
|
|
7- |
İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
|
|
8- |
İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
|
|
9- |
Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
|
|
10- |
Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
|
|
11- |
Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
2
|
8
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri
Editör(ler) : Halil Tokcan
Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Türk edebiyatından roman, şiir, hikaye vb. örnekleri
|
|