Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > YABANCI DİL II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YABANCI DİL II Birinci düzey YBD102 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yabancı Dil II
Eğitimin dili İngilizce-Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ERUZEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Konferans ve Egzersizler
Dersin amacı Bu ders İngilizce''nin ikinci dil olarak öğretimine giriş seviyesinde bir adımdır. Dersin amacı öğrencilere yabancı dilde üretim odaklı temel becerileri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Temel seviyede İngilizce

Dersin içeriği
1- Karşılaştırma, geniş zaman vs şimdiki zaman, sıfatlar, duygular ve hislerimiz, hava durumunu sorma ve söyleme
2- Genelde yaptığımız faaliyetleri anlatma, "can" ve "have to" yeteneklerimizi ve zorunluluklarımızı ifade etme, meslekler
3- Zorunluluk belirtme, iş arama......davet etme, telefon açarken ve telefonda konuşurken kullanılacak ifadeler
4- Simple Present Tense: Yes/no questions, Negatives, short answers, Habitual actions People’s interests and activities
5- Verb be; questions and negatives, food and drink, family, opposite adjectives, object Pronouns, Simple Pre. Tense: s and non-s endings, Have/has, Adverbs of Frequency.
6- Yes/no questions, Short Answers, Adjectives, Possessive nouns, Describing People and Things, Weather
7- Simple Pre and Pre. Cont. Tenses, Adjectives, Feeling and Emotions, Describing Usual and Unusual Activities
8- Vize İmtihanı
9- Sebep ve mazeret belirtme, fiziksel durumları ve duygularımızı ifade etme, Geçmişten bahsetme, biyografi ve otobiyografiler
10- Locating places, describing neighborhoods, singular/plural adjectives, this/that, these/those. Clothing, colors, shopping for clothing
11- Past Geçmiş zaman, düzenli fiiller, düzensiz fiillere giriş, hastalıklarla ilgili ifadeler
12- Past Tense, Yes/No Questions, Short Answers, Wh-questions Irregular verbs, Time Expressions
13- Past continous tense, Reflexive Pronouns, While clauses
14- Could, be able to, Have got to, too+adjective
15- Final Exam
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler karşılaştırmalar yapabilir, hava durumunu sorabilir ve söyleyebilir,
2- Öğrenciler Can ve Have to ile yeteneklerini ve zorunluluklarını bildirebilir, geçmiş zamanda "had to ile mazeretler sunabilir.
3- Öğrenciler mesleklerle ilgili bilgilerini artırarak, mesleklerinden hoşnut olup olmadıklarını söyleyebilir,
4- Öğrenciler geçmiş zamanda cümleler kurabilir, düzensiz fiilleri bilirler,
5- Öğrenciler geçmiş zamandan kendilerine sorulan soruları cevaplayabilir ve kendileri de yes-no sruları ve wh- soruları sorabilirler,
6- Öğrenciler gittikleri bir tatille ilgili soruları cevaplayabilirler
7- Öğrenciler geniş zamanda sıklık zarflarını kullanarak cümle kurabilirler,
8- Öğrenciler şimdiki zamanda cümle kurabilirler, basit düzeyde soru sorabilirler,
9- Öğrenciler geniş zaman ile şimdiki zaman arasında karşılaştırma yapabilirler,
10- Öğrenciler iyelik zamirlerini kullanabilir ve sorabilirler..

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 2 0
Ödev 2 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Side by Side I (Third Edition) Course book and Workbook, Steven J. Molinsky, Bill Bliss, Longman 2001, Tactics for Listening Basic, Oxford 2010, Reading Power Basic, Longman
Yardımcı Kaynaklar Eğitim CD'leri ve Sözlük

Ders ile ilgili dosyalar