Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YABANCI DİL II |
Birinci düzey |
YBD102 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yabancı Dil II
|
Eğitimin dili
|
İngilizce-Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ERUZEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans ve Egzersizler
|
Dersin amacı
|
Bu ders İngilizce''nin ikinci dil olarak öğretimine giriş seviyesinde bir adımdır. Dersin amacı öğrencilere yabancı dilde üretim odaklı temel becerileri kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Temel seviyede İngilizce
|
1- |
Karşılaştırma, geniş zaman vs şimdiki zaman, sıfatlar, duygular ve hislerimiz, hava durumunu sorma ve söyleme
|
2- |
Genelde yaptığımız faaliyetleri anlatma, "can" ve "have to" yeteneklerimizi ve zorunluluklarımızı ifade etme, meslekler
|
3- |
Zorunluluk belirtme, iş arama......davet etme, telefon açarken ve telefonda konuşurken kullanılacak ifadeler
|
4- |
Simple Present Tense: Yes/no questions, Negatives, short answers, Habitual actions People’s interests and activities
|
5- |
Verb be; questions and negatives, food and drink, family, opposite adjectives, object Pronouns, Simple Pre. Tense: s and non-s endings, Have/has, Adverbs of Frequency.
|
6- |
Yes/no questions, Short Answers, Adjectives, Possessive nouns, Describing People and Things, Weather
|
7- |
Simple Pre and Pre. Cont. Tenses, Adjectives, Feeling and Emotions, Describing Usual and Unusual Activities
|
8- |
Vize İmtihanı
|
9- |
Sebep ve mazeret belirtme, fiziksel durumları ve duygularımızı ifade etme, Geçmişten bahsetme, biyografi ve otobiyografiler
|
10- |
Locating places, describing neighborhoods, singular/plural adjectives, this/that, these/those. Clothing, colors, shopping for clothing
|
11- |
Past Geçmiş zaman, düzenli fiiller, düzensiz fiillere giriş, hastalıklarla ilgili ifadeler
|
12- |
Past Tense, Yes/No Questions, Short Answers, Wh-questions Irregular verbs, Time Expressions
|
13- |
Past continous tense, Reflexive Pronouns, While clauses
|
14- |
Could, be able to, Have got to, too+adjective
|
15- |
Final Exam
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler karşılaştırmalar yapabilir, hava durumunu sorabilir ve söyleyebilir,
|
2- |
Öğrenciler Can ve Have to ile yeteneklerini ve zorunluluklarını bildirebilir, geçmiş zamanda "had to ile mazeretler sunabilir.
|
3- |
Öğrenciler mesleklerle ilgili bilgilerini artırarak, mesleklerinden hoşnut olup olmadıklarını söyleyebilir,
|
4- |
Öğrenciler geçmiş zamanda cümleler kurabilir, düzensiz fiilleri bilirler,
|
5- |
Öğrenciler geçmiş zamandan kendilerine sorulan soruları cevaplayabilir ve kendileri de yes-no sruları ve wh- soruları sorabilirler,
|
6- |
Öğrenciler gittikleri bir tatille ilgili soruları cevaplayabilirler
|
7- |
Öğrenciler geniş zamanda sıklık zarflarını kullanarak cümle kurabilirler,
|
8- |
Öğrenciler şimdiki zamanda cümle kurabilirler, basit düzeyde soru sorabilirler,
|
9- |
Öğrenciler geniş zaman ile şimdiki zaman arasında karşılaştırma yapabilirler,
|
10- |
Öğrenciler iyelik zamirlerini kullanabilir ve sorabilirler..
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
2
|
14
|
Ödevler
|
4
|
1
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
4
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
2
|
0
|
Ödev
|
2
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Side by Side I (Third Edition) Course book and Workbook, Steven J. Molinsky, Bill Bliss, Longman 2001, Tactics for Listening Basic, Oxford 2010, Reading Power Basic, Longman
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Eğitim CD'leri ve Sözlük
|
|