Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (y.l.) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER İkinci düzey GDM 500 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN YALÇIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR. LÜTFİYE EKİCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Akademik yazım ve sunum becerileri kazandırmak
Dersin tanımı Gıda Mühendisliği alanında seminer raporlama ve sunum çalışmaları

Dersin içeriği
1- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
2- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
3- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
4- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
5- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
6- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
7- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
8- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
9- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
10- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
11- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
12- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
13- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
14- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Literatür taraması yapmayı öğrenmek
2- Bilimsel etik konusunda bilgi sahibi olmak
3- Yazılı iletişim becerileri geliştirmek
4- Mesleki etik konusunda bilgi sahibi olmak
5- Sözlü iletişim becerileri geliştirmek
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 10 50
Toplam iş yükü     105
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar