Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZİYA BAHADIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze - görsel ve sözel sunumlu, konu araştırmalı
|
Dersin amacı
|
İnsan hakları, demokrasi ve vatandaşlığa ilişkin temel bilgileri kazandırma
|
Dersin tanımı
|
İnsan hakları ve demokrasinin tarihsel gelişimi ve güncel durumu, Türk anayasa
tarihi, Türkiye Cumhuriyetinin devlet ve idari yapısı
|
1- |
Hak ve İnsan hakları tanımı, tarihsel gelişimi ve ilgili kaynaklar
|
2- |
İnsan haklarının nitelikleri, amaçları
|
3- |
Dönemlere göre insan hakları
|
4- |
Temel insan hakları
|
5- |
İnsan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşlar
|
6- |
İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanları
|
7- |
Demokrasi kavramı ve tarihçesi
|
8- |
Aile ve okulda demokrasi
|
9- |
Devlet ve devlet şekilleri
|
10- |
Türk Anayasa tarihi
|
11- |
Yasama
|
12- |
Yürütme
|
13- |
Yargı
|
14- |
Türkiye Cumhuriyeti''''nin idari yapısı
|
15- |
Yarıyıl sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimini açıklar.
|
2- |
Temel insan hakları, ve insan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşları açıklar
|
3- |
İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanlarına ilişkin değerlendirme yapar.
|
4- |
Demokrasi kavramı ve tarihsel gelişimini açıklar.
|
5- |
Türk anayasa tarihinin gelişimini değerlendirir.
|
6- |
Türkiye Cumhuriyeti''nin devlet ve idari yapısını açıklar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
2
|
14
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
1
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
1
|
7
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları [1]Töre-Temiz,E. (2005). Vatandaşlık Bilgisi. İstanbul: Lisans
yayıncılık. [2]Doğan, İ.(2007). Modern Toplumda Vatandaşlık, Demokrasi ve
İnsan Hakları, "İnsan Haklarının Kültürel Temelleri", Ankara: Pegem A Yayıncılık.
[3]Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım. [4]Altunya,
N.(2003). Eğitim Fakülteleri İçin Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım
[5]Doğan, V.(2006). Türk Vatandaşlık Hukuku. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
[6]Anar, E. (1996 ) İnsan Hakları Tarihi. İstanbul. [7]Toktamış.
A.(1991).Demokrasi. İstanbul: Filiz Kitapevi. [8]Tanilli, S.(2007). Devlet ve
Demokrasi.İstanbul: Alkım Yayınevi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notları [1]Töre-Temiz,E. (2005). Vatandaşlık Bilgisi. İstanbul: Lisans
yayıncılık. [2]Doğan, İ.(2007). Modern Toplumda Vatandaşlık, Demokrasi ve
İnsan Hakları, "İnsan Haklarının Kültürel Temelleri", Ankara: Pegem A Yayıncılık.
[3]Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım. [4]Altunya,
N.(2003). Eğitim Fakülteleri İçin Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım
[5]Doğan, V.(2006). Türk Vatandaşlık Hukuku. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
[6]Anar, E. (1996 ) İnsan Hakları Tarihi. İstanbul. [7]Toktamış.
A.(1991).Demokrasi. İstanbul: Filiz Kitapevi. [8]Tanilli, S.(2007). Devlet ve
Demokrasi.İstanbul: Alkım Yayınevi
|
|