Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > SINIF YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SINIF YÖNETİMİ Birinci düzey MB 304 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf yönetim becerileri kazanmalarını sağlamak ve onların mesleğe hazırlanmalarını sağlamak
Dersin tanımı Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).

Dersin içeriği
1- Dersin Tanıtımı ve Sınıf Yönetimine İlişkin Makro Değişkenlerin Tanımlanması
2- Hafta Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar (Eğitim, Öğretim, Örgüt Ve Yönetim, Eğitim ve Okul Yönetimi, Öğretim Liderliği)
3- Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Toplumsal ve Psikolojik Etmenler
4- Sınıf Yönetimi Kuramları Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı
5- Sınıf Yönetimi Kuramları, Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı
6- Sınıflarda iletişim ve iletişim Süreci
7- Motivasyon ve Motivasyon Kuramları
8- Veli okul ve sınıf ilişkileri
9- Sınıfta Grup Etkileşimi
10- Sınıfın Fiziksel Düzeni
11- Sınıf içi Davranış Sorunlarına Karşı Alınabilecek Önlemler
12- Sınıf İçinde İstenen Davranışların Desteklenmesi
13- Sınıfta zaman kullanımı
14- Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler (Bütüncül yaklaşım) ve çözüme yönelik yaklaşımlar
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sınıf yönetiminin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir • Sınıf yönetimine ilişkin kavram, terim, olgu ve soyutlamaları açıklar • Sınıf yönetim yaklaşımlarını çözümler • Sınıf yönetimi modellerini karşılaştırır.
2- Sınıf yönetim süreçlerini etkileyen makro küresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir. • Küreselleşme sürecinin eğitim üzerindeki etkilerini açıklar • Küreselleşme süreci ile birlikte ortaya çıkan değişim eğilimlerinin sınıf yönetim süreçleri üzerindeki etkisini değerlendirir. • Ülkenin demografik yapısını, çağ nüfusunu ve eğitim örgüt sistemini sınıf yapılarıyla ilişkilendirir.
3- Öğrenme kuramlarının sınıf yönetim sistemi üzerindeki etkisini irdeler • Davranışçı, bilişsel, bilgiyi işleme ve yapılandırmacı öğrenme kuramlarının sınıf yönetim süreçleri üzerindeki etkilerini karşılaştırır. • Türk Milli Eğitim Sistemi’nde temel sorunlardan olan “neden öğrendiklerimizi uygulayamıyoruz?” ve “Neden öğrendiklerimizi çabuk unutuyoruz?” sınıf yönetiminin boyutları çerçevesinde yanıt verir.
4- Sınıf yönetiminin boyutlara ilişkin kuramsal yapıyı sorunlarla ilişkilendirir.
5- Sınıf yönetiminin boyutlarını ve bu boyutların özelliklerini bilir.
6- Sınıf yönetiminin boyutlarına ilişkin kuramsal yaklaşımları irdeler
7- Sınıf yönetiminin farklı boyutlarında çıkan sorunları irdeler.
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hüseyin Başar, Sınıf Yönetimi Firdevs Güneş, Sınıf Yönetimi Erdal Toprakçı, Sınıfa Dayalı Yönetim
Yardımcı Kaynaklar Slaytlar ve alanla ilgili makaleler.

Ders ile ilgili dosyalar