Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FİKRET YAZICI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Fikret Yazıcı, Prof. Dr. Hamza Çakır, Doç. Dr. Deniz Elif Yavalar, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Biçer
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin pratikte yer alan uygulamaları hazırlamaları ve özel bir haber projesini tecrübe etmeleri temel amaçtır.
|
Dersin tanımı
|
Yazılı dalda gazete veya dergide yayınlanabilecek türde, haber değerlerini içerisinde bulunduran özgün, albenisi yüksek özel haber türünü uygulamalı olarak hayata geçiren bir derstir.
|
1- |
Proje konusu
|
2- |
Planlama, takvim
|
3- |
Konu ile ilgili 1. el ve 2. el kaynak bağlamında araştırma
|
4- |
Konu ile ilgili veri toplama, mülakatlar gerçekleştirme
|
5- |
Konu ile ilgili veri toplama, mülakatlar gerçekleştirme
|
6- |
Uygulama, haber yazımı
|
7- |
Ölçme ve değerlendirme
|
8- |
Vize (Danışmana proje teslimi)
|
9- |
Proje konusu
|
10- |
Planlama, takvim
|
11- |
Konu ile ilgili 1. el ve 2. el kaynak bağlamında araştırma
|
12- |
Uygulama, haber yazımı
|
13- |
Ölçme ve değerlendirme
|
14- |
Final (Danışmana proje teslimi)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir özel haberin nasıl yapılacağı hususunda pratiğe yönelik fikir sahibi olabilecek
|
2- |
1. el ve 2. el kaynaklara nasıl ulaşacağı bağlamında uygulamalı olarak fikir sahibi olabilecek
|
3- |
Görüşme yapacağı kişiler hakkında, olay hakkında fikir sahibi olabilecek, doğru zamanda doğru kişiye doğru soru sormayı öğrenebilecek
|
4- |
Topladığı veriler ışığında, haber yazımında pratiğe yönelik kabiliyetini geliştirebilecek.
|
5- |
Bireysel sorumluluk
|
6- |
Haber için gittiği kaynaklarla, uygulamalı olarak görüşme deneyimi yaşar. Haber kaynağından topladığı verileri, habere dönüştürerek pratiğini geliştirebilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
20
|
2
|
40
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
10
|
3
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
142
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hamza Çakır, Gazeteciliğe Giriş Haber ve Habercilik, Gazetecilik Üzerine Düşünmek, IPS Vakfı yay. Gazetecilik ve Habercilik drl. S.Alankuş, IPS Vakfı yay. Oya Tokgöz Temel Gazetecilik Ayşe İnal, Haberi Okumak Sevda Alankuş, Yeni Habercinin El Kitabı "Okuldan Haber Odasına", IPS Vakfı yay.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ERİHA DERGİSİ 1-2-3-4-5. sayıları,Gazete arşivleri.
|
|