Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TOPRAK BİTKİ SU ANALİZLERİ |
Üçüncü düzey |
TO 507 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OĞUZHAN UZUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. OĞUZHAN UZUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Toprak ve bitki örneklerinin alınması, analiz edilmesi, analiz sonuçlarının değerlendirilmesi ve yorumlanması, Analiz sonuçlarına göre gübre önerilerinin yapılması
|
Dersin tanımı
|
Laboratuvar çalışma disiplini, labaoratuvar güvenlik önlemleri, laboratuarda kullanılan araç-gereçler, standart maddeler ve çözelti hazırlama ile Toprak ve bitki örneklerinin alınması , analize hazırlanması, analiz edilmesi ve analiz sonuçlarının değerlendirilmesi
|
1- |
Laboratuar çalışma disiplini ve güvenlik önlemleri / laboratuarların ( amacı, önemi, araç-gereçler, alet-ekipmanlar) tanıtımı,
|
2- |
Toprak örneklemesinin amacı, toprak örneğinin alınması / analize hazırlanması (kurutulması, dövülmesi, elenmesi ve korunması)
|
3- |
Bitki örneklemesinin amacı, bitki örneğinin alınması / analize hazırlanması ( kurutulması, öğütülmesi, ve korunması)
|
4- |
İndikatörlerin tanımı ,amacı, sınıflandırılması ile standart maddelerin özellikleri ve sınıflandırılması / standardizasyon
|
5- |
Çözeltilerde kullanılan bazı konsantrasyon birimleri / çözelti hazırlama
|
6- |
Toprakta pH, kireç ve organik madde önemi / toprakta pH, kireç ve organik madde tayini
|
7- |
Toprak Azotu , toprakta ve bitki beslenmesinde azotun önemi / Toprakta elverişli azot (amonyum ile nitrat azotu) ve toplam azot tayini
|
8- |
Toprak fosforu ve önemi / Toprakta elverişli fosfor tayini
|
9- |
İyon değişimi ve değişebilir katyonlar / Toprakta değişebilir katyonlar (Ca, Mg, K, Na) ve katyon değişim kapasitesi (KDK) tayini
|
10- |
Çorak toprakların oluşumu, özellikleri ve sınıflandırılması / Çorak topraklarda elektriki iletkenlik, değişebilir sodyum yüzdesi ve jips ihtiyacı tayini
|
11- |
Asit toprakların oluşumu ve özellikleri / Asit topraklarda değişebilir alüminyum, değişebilir hidrojen ve kireç ihtiyacı tayini
|
12- |
Bitkilerde yaş ve kuru yakma metodları, yaş ve kuru yakma metodlarının avantaj ve dezavantajları / bitki örneklerinin yaş ve kuru yakılması
|
13- |
Azotun bitkideki fonksiyonu / Bitkide Azot tayini
|
14- |
Bitki mineral kapsamı / Bitkide diğer elementler (P, K, Ca, Mg, Na, Fe, Mn, ZN, Cu) tayini
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenciler aşağıdaki konularla ilgili temel bilgiye sahip olacaktır.
|
2- |
Laboratuvar çalışmasında disipline sahip olur ve çalıştığı zaman bunlara dikkat eder.
|
3- |
Toprak ve bitki örneklemesinin amacı, önemi ile toprak ve bitki örneklerinin hazırlanması hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
4- |
Rutin analiz ve toprak analizlerinin sonuçlarını nasıl değerlendireceğini ve yorumlanacağını öğrenir.
|
5- |
Bitki analizleri hakkında bilgi sahibi olur
|
6- |
Su analizleri hakkında bilgi sahibi olur
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
4- |
Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
15
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bitki Analizleri. Prof. Dr. Burhan Kaçar ve Prof. Dr. Ali İnal, Toprak Bitki analizleri Ders notları, Prof Dr. Orhan Aydemir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Toprak Kimyası Laboratuvar Kitabı. Yard. Doç. Dr. Adil Aydın ve Prof. Dr. Yıldırım Sezen
|
|