Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. YAŞAR ZORLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, öğrenci merkezli
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere ulusal ve uluslararası sosyo-politik ve ekonomik yapıların nasıl küresel etkilere açık alan haline geldiğini göstermek,yereldeki veya ulusal boyuttaki bireysel ve toplumsal ilişkilerin/girişimlerin çözümlemesi yapılarken küresel boyutunun da olabileceğini göz ardı edilmemesi gerektiğine dikkat çekmek.
|
Dersin tanımı
|
Küreselleşme olgusunu ve küreseleşmenin ulusal ve uluslararası düzlemde siyasal yapılar ile uluslararası siyasal ilişkilere etkilerini işleyen yüksek lisans dersi
|
1- |
Küreselleşme kavramının tanımı
|
2- |
“Küreselleşme”nin Terminolojik Geçmişi
|
3- |
Tarih içinde küresel boyutta ortaya çıkan siyasi ve dini olgular:
-Roma imparatorluğu
-Hristiyanlık
-İslamiyet
|
4- |
Küreselleşmenin mevcut durumu
|
5- |
Modern zamanlarda küreselleşme.
I. Dünya ve II. Dünya savaşlarının küresel etkileri:
Dünya ölçeğinde siyasal yapılara etkileri
Dünya ölçeğimde yeni siyasi örgütlerin kurulması
|
6- |
Teknolojik ve ekonomik gelişmenin uluslararası ilişkilere yansıması
|
7- |
Vize Sınavı
|
8- |
Küreselleşmeyi etkileyen faktörler.
|
9- |
Uydu yayıncılığının küreselleşmeye etkileri
|
10- |
Kitle iletişim araçları ve küreselleşme
|
11- |
Yakın dönemlerde ideolojilerin küresel boyutta yaygınlaşması ve siyasete etkileri.
Marksizm, kapitalizm gibi ideolojilerin dünya geneline etkileri.
|
12- |
Huntigton ve Medeniyetler çatışması teorisi
|
13- |
Fukuyama ve tarihin sonu teorisi.
|
14- |
Final sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Genel olarak küreselleşme kavramını ve içeriğini tanımlayabilmek.
|
2- |
Küreselleşmenin günümüz dünyasında etkileri hakkında fikir sahibi olmak.
|
3- |
Küreselleşmenin Türkiye üzerindeki etkilerini görebilmek.
|
4- |
Yereldeki bir sosyo-ekonomik olayın bile küresel etkilere açık olduğunun farkında olmak.
|
5- |
Siyasal ve ekonomik girişimlerde küresel aktörlerin de dikkate alınarak gerçekleştirilmesi konusunda bilinç oluşturmak.
|
6- |
Gündelik hayattaki rutin faaliyetler ile bireysel tercihlerin bile küresel boyutta, özellikle de kitle iletişim araçları vasıtasıyla etkin olan sosyal, politik,ekonomik ve kültürel akımların etkisine girdiğini dikkate almak. Bu suretle yerel sorunlara geniş perspektiften yaklaşmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
1
|
15
|
Ödevler
|
5
|
4
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
4
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
4
|
4
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Küreselleşme, Cevat Özyurt
Feodaliteden Küreselleşmeye,Ed. Tevfik Erdem.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kamu Yönetimi, Hamza Al.
Küreselleşme, Zygmunt Bauman.
Siyaset Bilimi, R. Bahar Üste.
|
|