Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > HAYVANLARDA İDRAR KRISTAL VE ÜROLITLERI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVANLARDA İDRAR KRISTAL VE ÜROLITLERI Üçüncü düzey VİH 636 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yanlızca veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOKTUR
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE, HAFTADA İKİ SAAT TEORİK VE 2 SAAT UYGULAMA OLARAK İŞLENECEKTİR
Dersin amacı BU DERSTE HAYVANLARDA GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARININ TÜRLERİ, LABORATUAR VE KLİNİK YAKLAŞIMIN ÖĞRETİLMESİ AMAÇLANMIŞTIR.
Dersin tanımı BU DERS HAYVANLARDA İDRAR KRİSTAL VE ÜROLİTLERİN TEŞHİSNİ TEDAVİSİNİ ÖĞRETEN BİR DERSTİR.

Dersin içeriği
1- SIĞIRLARDA GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARI
2- ATLARDA GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARI
3- KÖPEKLERDE GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARI
4- KEDİLERDE GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARI
5- İDRAR TAŞLARININ MİKROSKOPİK AYIRIMLARI
6- İDRAR TAŞI ÇEŞİTLERİNE GÖRE İDRARDA GÖRÜLEN PATOLOJİLER
7- KEDİLERDE FLUTD SENDROM
8- İDRAR TAŞLARININ GÖRÜNTÜLENME TEKNİKLERİ
9- Sınav
10- HAYVANLARDA GÖRÜLEN BÖBREK TAŞLARI
11- ÜROLİT SAĞALTIMINDA DİYETİN ÖNEMİ
12- ÜROLİT SAĞALTIM PRENSİPLERİ 1
13- ÜROLİT SAĞALTIM PRENSİPLERİ 2
14- ÜROLİT OLUŞUMUN ÖNLENMESİNDE ALINACAK TEDBİRLER
15- STRUVİT TAŞLARI KLİNİK ÖNEMİ
16- SINAV
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- bu dersi alan öğrenci hayvanlarda idrar kristal ve ürolitlerin teşhisni tedavisini öğrenir..
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork.

Ders ile ilgili dosyalar