Ön koşul dersleri
|
Yanlızca veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOKTUR
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE, HAFTADA İKİ SAAT TEORİK VE 2 SAAT UYGULAMA OLARAK İŞLENECEKTİR
|
Dersin amacı
|
BU DERSTE HAYVANLARDA GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARININ TÜRLERİ, LABORATUAR VE KLİNİK YAKLAŞIMIN ÖĞRETİLMESİ AMAÇLANMIŞTIR.
|
Dersin tanımı
|
BU DERS HAYVANLARDA İDRAR KRİSTAL VE ÜROLİTLERİN TEŞHİSNİ TEDAVİSİNİ ÖĞRETEN BİR DERSTİR.
|
1- |
SIĞIRLARDA GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARI
|
2- |
ATLARDA GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARI
|
3- |
KÖPEKLERDE GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARI
|
4- |
KEDİLERDE GÖRÜLEN İDRAR TAŞLARI
|
5- |
İDRAR TAŞLARININ MİKROSKOPİK AYIRIMLARI
|
6- |
İDRAR TAŞI ÇEŞİTLERİNE GÖRE İDRARDA GÖRÜLEN PATOLOJİLER
|
7- |
KEDİLERDE FLUTD SENDROM
|
8- |
İDRAR TAŞLARININ GÖRÜNTÜLENME TEKNİKLERİ
|
9- |
Sınav
|
10- |
HAYVANLARDA GÖRÜLEN BÖBREK TAŞLARI
|
11- |
ÜROLİT SAĞALTIMINDA DİYETİN ÖNEMİ
|
12- |
ÜROLİT SAĞALTIM PRENSİPLERİ 1
|
13- |
ÜROLİT SAĞALTIM PRENSİPLERİ 2
|
14- |
ÜROLİT OLUŞUMUN ÖNLENMESİNDE ALINACAK TEDBİRLER
|
15- |
STRUVİT TAŞLARI KLİNİK ÖNEMİ
|
16- |
SINAV
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
bu dersi alan öğrenci hayvanlarda idrar kristal ve ürolitlerin teşhisni tedavisini öğrenir..
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
1
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W.
B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork.
|
|