Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MASTİGOPHORA, SARCODİNA |
Üçüncü düzey |
VPZ 609 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Araş.Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Önemli Mastigophora, Sarcodina türlerinin sınıflandırılması, sağaltım ve kontrolünü öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Önemli Mastigophora, Sarcodina türlerinin sınıflandırılması, sağaltım ve kontrolünü öğreten derstir.
|
1- |
Mastigophora kök altının sınıflandırılması
|
2- |
Trypanasomatidae ailesi ve bu ailede bulunan soyların genel özellikleri
|
3- |
Trypanasomatidae ailesine ait soyların gelişme dönemlerindeki formları
|
4- |
Trypanasoma soyu ve bu soya ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
|
5- |
Leishmania soyu ve bu soya ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
|
6- |
Leptomonas ve Crithidia soyları ve bu soylara ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
|
7- |
Herpatomonas ve Phytomonas soyları ve bu soylara ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
|
8- |
Sarcodina kök altının sınıflandırılması
|
9- |
Entomoebidae ailesi ve bu ailede bulunan soyların genel özellikleri
|
10- |
Entamoeba soyu ve bu soya ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
|
11- |
Endolimax soyu ve bu soya ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
|
12- |
Iodomoeba soyu ve bu soya ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
|
13- |
Malpighomoeba soyu ve bu soya ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
|
14- |
Wahlkamphidae dizisine ait Naegleria soyu ve bu soya ait türlerin yayılışı, morfolojisi, son ve ara konakları, yaşam çemberi, epizootiyolojisi, tanısı, oluşturduğu hastalık, sağaltımı, kontrolü.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mastigophora ve Sarcodina takımında bulunan türlerin türlerin morfoloji ve biyolojilerini öğrenir.
|
2- |
Mastigophora ve Sarcodina takımında bulunan türlerin vektörlük potansiyelleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Dünyada ve Türkiye’de bu türlerin durumunu öğrenir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Nitelikli bilim insanı olur,
|
|
2- |
Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
|
|
3- |
Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
|
|
4- |
Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
|
|
5- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
|
|
6- |
Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
|
|
7- |
Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
|
|
8- |
Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
8
|
2
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
2
|
20
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
8
|
3
|
24
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Wall R, Shearer D. Veterinary Ectoparasites. Blackwell Science, 2001. Mullen G, Durden L. Medical and Veterinary Entomology. Academic Press, 2002 Taylor MA, Coop RL, Wall RL. Veterinary Parasitology. 3rd Ed, Blackwell Publishing, 2008
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|