Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Enerji Sistemleri Mühendisliği (y.l.) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ I İkinci düzey ESM 539 Zorunlu 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL HAKAN AÇIKEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÜLŞAH ELDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı bilimsel araştırmaların kapsamını, temellerini, rolünü ve bu alandaki araştırmacıların rollerini tanımlayabilmek,yapılan araştırmalara ulaşabilmeleri ve onlardan etkili bir şekilde yararlanabilme yolların öğretmek
Dersin tanımı Bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını tanımlama

Dersin içeriği
1- Bilim, Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Yöntem
2- Bilim, Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Yöntem
3- Bilimsel Bilgiye Erişim
4- Bilimsel Metinleri Okuma, Anlama ve Özetleme
5- Bilimsel Metinleri Okuma, Anlama ve Özetleme
6- Araştırma Yaklaşım-Desen ve Yöntemleri
7- Araştırma Problemi Nedir, Nasıl Belirlenir?
8- Veri Toplama Araçları
9- Araştırmalarda Örnekleme
10- Veri Analizi
11- Bilimsel Araştırmalarda Geçerlik ve Güvenirlik
12- Akademik Yazım
13- Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği
14- Araştırma Önerilerinin ve Dersin Genel Değerlendirmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- bilimsel araştırmaların kapsamını, temellerini, rolünü ve bu alandaki araştırmacıların rollerini tanımlayabilme
2- yapılan araştırmalara ulaşabilmeleri ve onlardan etkili bir şekilde yararlanabilme
3- yapılmış araştırmalarda sıkça kullanılan terim ve kavramlar ile araştırma tür, desen, yöntem ve teknikleri tanımlayabilme
4- içerik açısından araştırmanın amacı ve araştırma sorularına; biçim açısından yazım kurallarına uygun bir araştırma raporu yazabilme
5- hazır veri toplama araçlarından yararlanabilmelerine ve toplanan verileri temel düzeyde analiz edebilme
6- bilimsel araştırmalardaki geçerlik, güvenirlik ve etik konularını tanımlayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 12 36
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Araştırma Teknikleri ve Bilimsel İletişimin Temelleri, Prof. Dr. Mevlüt DOĞAN
Yardımcı Kaynaklar Araştırma yöntem ve teknikleri, Öğr. Görv. Ceren EFE ders notları

Ders ile ilgili dosyalar