Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SU TEMİNİ VE KANALİZASYON |
İkinci düzey |
İNŞ 443 |
|
7 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TURKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MÜCELLA İLKENTAPAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. Dr. Hatice Çıtakoğlu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
----
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat teorik anlatım. Haftada bir saat problemlerin çözümü.
|
Dersin amacı
|
Nüfus ve su ihtiyacı hesap yöntemleri, su kaynaklarının planlanması, isale hatları, hazneler, su dağıtım şebekeleri ve atıksu toplama sistemleri hakkında bilgi ve tasarım esaslarının verilmesi ve uygulamaları.
|
Dersin tanımı
|
Nüfus tahmini ve su ihtiyacı hesap yöntemleri. İçmesuyu kaynaklarına genel bakış. Menbalar. Kuyular. Nehir ve göllerden su alma yapıları. Su ihtiyacı, Su dağıtım sistemleri, Depolar, Suların uzaklaştırılması, Atıksu toplama sistemleri-atıksu debilerinin hesabı. Kanalizasyon şebekesinin tasarımı.
|
1- |
Nüfus tahmini ve su ihtiyacı hesap yöntemleri. İçmesuyu kaynaklarına genel bakış
|
2- |
Nüfus tahmini ve su ihtiyacı hesap yöntemleri. İçmesuyu kaynaklarına genel bakış
|
3- |
Menbalar. Kuyular. Nehir ve göllerden su alma yapıları.
|
4- |
Menbalar. Kuyular. Nehir ve göllerden su alma yapıları.
|
5- |
Menbalar. Kuyular. Nehir ve göllerden su alma yapıları.
|
6- |
Su ihtiyacı, Su dağıtım sistemleri
|
7- |
Su ihtiyacı, Su dağıtım sistemleri
|
8- |
Depolar
|
9- |
Suların uzaklaştırılması
|
10- |
Suların uzaklaştırılması
|
11- |
Atıksu toplama sistemleri
|
12- |
Atıksu debilerinin hesabı
|
13- |
Kanalizasyon şebekesinin tasarımı
|
14- |
Kanalizasyon şebekesinin tasarımı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Su temini ve kanalizasyon sistemlerinin temel elemanlarını kavrayabilecek.
|
2- |
Su kalite ve kantite parametrelerinin temel bileşenlerini kavrayabilecek.
|
3- |
Derleme, iletim ve dağıtım gibi su temini sistemlerinin elemanlarını planlama ve projelendirme becerisi kazanacak.
|
4- |
Dersi alan öğrencilerin su kaynaklarının planlanması yönelik bilgi sahibi olması öngörülmektedir.
|
5- |
su dağıtım şebekeleri sistemlerini uygulamaya yönelik bilgi sahibi olması öngörülmektedir.
|
6- |
Atıksu toplama sistemlerini uygulamaya yönelik bilgi sahibi olması öngörülmektedir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
|
|
2- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
|
|
7- |
Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
|
|
8- |
Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
|
|
9- |
Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
90
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
- Türkdoğan, F., İ., Yetilmezsoy K., Su Getirme ve Kanalizasyon Uygulamaları, Su Vakfı Yayınları, 2004.
- Su Getirme ve kullanılmıs suları uzaklastırma esasları, Y. MUSLU,
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notları
|
|