Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (k.kale Ü.ort.dr.) > RADİOİMMUNOASSAY VE ENZİMİMMUNOASSAY TEKNİĞİ VE UYGULAMA ALANLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RADİOİMMUNOASSAY VE ENZİMİMMUNOASSAY TEKNİĞİ VE UYGULAMA ALANLARI Üçüncü düzey VFZ-636 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EBRU ÇETİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Nazmi ÇETİN Doç. Dr. Ebru ÇETİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ders, genel sunumlar, CD gösterimleri
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere RIA ve EIA tekniği ve uygulama alanları hakkında temel bilgi vermektir.
Dersin tanımı Bu derste RIA ve EIA tekniği ve uygulama alanları anlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- RIA Prensipleri
2- RIA Prensipleri
3- RIA Prensipleri (uygulama)
4- RIA Prenspileri (Uygulama)
5- RIA Prenspileri (Uygulama)
6- EIA Prensipleri
7- EIA Prensipleri
8- EIA Prensipleri (Uygulama)
9- EIA Prensipleri (Uygulama)
10- EIA Prensipleri (Uygulama)
11- ELISA Prensipleri
12- ELISA Prensipleri
13- ELISA Prensipleri (Uygulama)
14- ELISA Prensipleri (Uygulama)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- RIA Prensiplerini anlayabilme
2- EIA Prensiplerini anlayabilme
3- ELISA Prensiplerini anlayabilme
4- RIA Prensiplerini anlayabilme
5- EIA Prensiplerini anlayabilme
6- ELISA Prensiplerini anlayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- Karagül H, Altıntaş A, Fidancı U.R., Sel T (2000).Klinik Biyokimya.Medisan yayın:45
Yardımcı Kaynaklar 1- Karagül H, Altıntaş A, Fidancı U.R., Sel T (2000).Klinik Biyokimya.Medisan yayın:45 2- Laker M.F. (1998) Clinical Chemistry. (Klinik Biyokimya Çeviri ed. E. ULUKAYA) Güneş-Nobel yayıncılık. 3- Mert N. (1996). Veteriner Klinik Biyokimya. Bursa

Ders ile ilgili dosyalar