Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SCIENTIFIC RESEARCH AND ETHIC |
Üçüncü düzey |
MATH 507 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ DELİCEOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALİ DELİCEOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Face to face
|
Dersin amacı
|
To inform about methods of scientific research, to explain ethical concept in science and unethical behaviours along with causes, also to express the concept of scientific papers and publication ethics
|
Dersin tanımı
|
Express the methods of scientific research and the concept of ethic
|
1- |
A brief review of philosophy of science, Mathematics and Science
|
2- |
Science, scientifical knowledge and scientific method
|
3- |
Scientific research and its types
|
4- |
Structure of scientific research and its basics
|
5- |
Responsibilities of scientists and scientific instution
|
6- |
Research project and methodology
|
7- |
Research plan and research methods
|
8- |
Research data and its analysis
|
9- |
Publishin a research paper
|
10- |
The concept of ethics and science ethics
|
11- |
Unethical behaviours in scientific researchs
|
12- |
The correlation of scientist, ethics and the society
|
13- |
Education system and ethics
|
14- |
The basics of science ethics
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
To have a brief knowledge about philosophy of science
|
2- |
To understand the meaning of scientific knowledge
|
3- |
To know the types and methods of scientific research
|
4- |
To understand the responsibilities in scientific research
|
5- |
To learn how to make scientific research
|
6- |
To be informed about ethics and scientific research
|
7- |
To learn unethical behaviours in scientific research
|
8- |
To understand correlation between scientific ethics and society
|
9- |
To learn basic principles of scientific ethics
|
10- |
To be informed about publishing a scientific paper and publication ethics
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
|
|
2- |
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
|
|
3- |
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
|
|
4- |
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
|
|
5- |
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
|
|
7- |
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
|
|
8- |
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
|
|
9- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
10- |
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
|
|
11- |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır, ROBERT A. DAY (Çeviri; Gülay Aşkar Altay), Tübitak, 1996. 2) Bilimsel Araştırma Yöntemi, Prof. Dr. Niyazi Karasar ,Nobel Yayın Dağıtım ,2015. 3) Bilimsel Arastırmada Etik ve Sorunları, Tübitak,2002. 4) Bilim Etiği, Prof Dr. Nurhan Atasoy ve arkadaşları, İstanbul Üniversitesi Yayınları, 2011.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır, ROBERT A. DAY (Çeviri; Gülay Aşkar Altay), Tübitak, 1996. 2) Bilimsel Araştırma Yöntemi, Prof. Dr. Niyazi Karasar ,Nobel Yayın Dağıtım ,2015. 3) Bilimsel Arastırmada Etik ve Sorunları, Tübitak,2002. 4) Bilim Etiği, Prof Dr. Nurhan Atasoy ve arkadaşları, İstanbul Üniversitesi Yayınları, 2011.
|
|