Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > YABANCI DİL I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YABANCI DİL I Birinci düzey YBD101 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce-Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ERUZEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ERUZEM
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Temel seviyede dil becerilerinin edinimi, günlük hayatta karşılaşılabilecek ortamlarda dört dil becerisinin etkin bir şekilde kullanımını edinme...
Dersin tanımı Temel seviyede İngilizce

Dersin içeriği
1- Be fiili, kişisel bilgiler ve günlük karşılaşmalarda kullanılan ifadeler, İsimler ve ünvanlar
2- Be fiili, yer belirtme, şahıs zamirleri, insanları tariff etme
3- Şimdiki zaman, günlük aktiviteler, giysiler
4- Be fiili: kısa cevaplar, aitlik sıfatları, günlük aktiviteler, zamanı sorma ve söyleme
5- Yes/no cevapları, kısa cevaplar, sıfatlar, iyelik isimleri, insanları, hava durumunu ve nesneleri tanıtma, tarihi sorma ve söyleme
6- Be fiili, şimdiki zaman tekrar, yer edatları, meslekler
7- Edatlar, There is, there are, Çoğul/tekil: Giriş, spor ve egzersiz
8- Tekil/çoğul sıfatlar, This/that-these/those, yerler
9- Visa Exam
10- Geniş Zaman, diller ve ırklar, günlük aktiviteler, eğlence, elbiseler, renkler, elbise alış verişi, aile.
11- Alışkanlıklar, İnsanlar ilgi duydukları alanlar ve faaliyetler, fiyat sorma ve söyleme.
12- Geniş zamanda soru ve cevaplar, kısa cevaplar, tatiller, restoranlar'da kullanılabielcek ifadeler
13- Geniş zaman "s" ile biten ve bitmeyen fiiller, sinema filmleriyle ilgili ifadeler
14- Final exam
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Introduction, Personal Information, Meeting People
2- Nice to meet you: verb to be, possessive adjectives, everyday objects, plural nouns.
3- To be + location, Subject pronouns, Classroom objects, Rooms in the home, Cities and Nationalities
4- Present Continuous Tense, everyday activities, To be: short answers, possessive adjectives
5- Verb be; questions and negatives, food and drink, family, opposite adjectives
6- Yes/no questions, Short Answers, Adjectives, Possessive nouns, Describing People and Things, Weather
7- To be review, present continuous tense review, Prepositions of location, Family members, Describing activities and Events
8- Prepositions, there is/there are, Singular/plural introduction, Places around town,
9- Locating places, describing neighborhoods, Singular/plural adjectives, this/that, these/those. Clothing, colors, shopping for clothing
10- Simple Present Tense, Languages and Nationalities, Everyday Activities

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 2 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Side by Side I (Third Edition) Course book and Workbook, Steven J. Molinsky, Bill Bliss, Longman 2001, Tactics for Listening Basic, Oxford 20010, Reading Power Basic, Longman
Yardımcı Kaynaklar İngilizce Sözlük ve Eğitim CD'leri

Ders ile ilgili dosyalar