Ön koşul dersleri
|
Herhangi bir ön koşul dersi bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Eğitim dili Türkçedir. Bununla birlikte, bazı kaynaklar İngilizce olduğu için öğrencilerin iyi sevieyede İngilizce bilmeleri gerekmektedir.
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAYRİYE ATİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Hayriye Atik
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğretim üyesi günlük müfredata uygun olarak dersi anlatacak,öğrenciler hazırlayacakları verileri ve güncel bilgileri öğretim üyesinin açıklamasından sonra sunacaklardır.
|
Dersin amacı
|
Enerji ekonomisi ile ilgili başlıca kavramların, güncel gelişmelerin ve Türkiye açısından öneminin ortaya konması.
|
Dersin tanımı
|
Enerji ile ilgili temel kavramlar, enerji arzı, enerji talebi ve enerji politikaları.
|
1- |
Enerji ekonomisi, tanımı ve kapsamı.
|
2- |
Enerji ekonomisi literatüründe yer alan temel kavramlar.
|
3- |
Enerji güvenliği
|
4- |
Enerji piyasası: Enerji arzı, enerji talebi, enerji, dengesi.
|
5- |
Belli başlı enerji piyasaları(ABD, Rusya, Çin, AB, Hindistan...)
|
6- |
Enerji Kaynakları:Kömür ve petrol.Dünya arzı ve dünya talebi.
|
7- |
Enerji kaynakları:Doğal gaz, elektrik.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Enerji ve ekonomik büyüme
|
10- |
Enerji ve ekonomik kalkınma
|
11- |
Enerji ve çevre sorunları
|
12- |
Enerji politikası
|
13- |
Türkiye''de enerji politikaları
|
14- |
Türkiye''de enerji arzı ve talebi
|
15- |
Türkiye''nin yenilenebilir enerji politikaları
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler, enerji ekonomisi ile ilgili temel kavramlar, enerji politikaları ve enerjinin geleceği ile ilgili konularda bilgilendirilecekler.
|
2- |
Enerji ekonomisi konusunda tez hazırlayacak öğrenciler için iyi bir alt yapı oluşturacaktır.
|
3- |
Öğrenciler enerji güvenliğinin ne anlama geldiği konusunda fikir sahibi olacaklar.
|
4- |
Türkiye'nin sahip olduğu enerji problemleri konusunda farkındalık oluşturulacak.
|
5- |
Yenilenebilir enerji kaynakları ile fosil kaynaklar arasındaki farklar tartışılabilecek.
|
6- |
Enerji ve çevre ilişkisi konusunda farkındalık oluşacak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ekonomik sorunlara iktisat kuramları ışığında açıklayıcı çözümler getirebilmek.
|
|
2- |
Bölgesel ve küresel düzeyde ekonomik gelişmeleri takip edebilmek.
|
|
3- |
İktisat biliminin alt alanları olan iktisat Teorisi, iktisat politikası, iktisadi gelişme ve uluslararası iktisat alanlarında uzmanlık bilgisine sahip olmak.
|
|
4- |
Ekonomik sorunları istatistiksel ve ekonomik modellere dönüştürebilmek.
|
|
5- |
Matematiksel, ekonometrik ve istatistiksel yöntemleri iktisadi problemleri çözüme kavuşturmak amacıyla kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
|
|
6- |
Yabancı literatürü takip edebilecek yabancı dil bilgisine ve teorik alt yapıya sahip olmak.
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
8
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
15
|
1
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
M.Ali Bilginoğlu,Enerji Ekonomisi:Teori, Politika ve Uygulama, 2014.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
S.Bhattarcharya, 2013.Energy Economics....
|
|