Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK Birinci düzey TBİY 102 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ SEÇİL YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ SEÇİL YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Sözel, Elektronik Ortam Sunumları
Dersin amacı Canlı bir organizmanın hücresel yapısı ve fonksiyonları ile hücrede meydana gelen metabolik süreçleri öğrenmek, temel moleküler ve genetik özelliklerini kavramak ve kalıtımın temel prensiplerini anlamak.
Dersin tanımı Tıbbi Biyoloji ve Genetik

Dersin içeriği
1- Giriş ve dersin tanıtımı
2- Hücre teorileri ve hücre çeşitleri
3- Hücresel organizasyon
4- Hücre çekirdeği
5- Genetik madde
6- Genom organizasyonu, DNA dizileri ve kromozom
7- DNA replikasyonu
8- Ara sınav
9- Gen ifadesi, transkripsiyon
10- Protein sentezi
11- Hücre döngüsü: Mitoz bölünme
12- Hücre döngüsü: Mayoz bölünme
13- Kalıtımın temel kavram ve prensipleri
14- Kanser moleküler biyolojisi
15- Beslenme genetiği
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel hücresel yapı ve temel özelliklerini tanımlayabilme
2- Genom organizasyonu ve kromozom yapısını kavrayabilme
3- DNA ve RNA yapıları ve çoğalmalarını açıklayabilme
4- Genetik bilginin nasıl aktarıldığı konusunda bilgi sahibi olma
5- Protein sentezini tanımlayabilme
6- Hücre genel yaşam döngüsünü öğrenebilme
7- Mitoz ve mayoz bölünmenin evrelerini kavrayabilme
8- Kalıtımın temel kavram ve prensiplerini açıklayabilme
9- Kanserin moleküler biyolojisi hakkında genel bilgi sahibi olma
10- Nütrigenetik ve nütrigenomik konuları hakkında bilgi sahibi olma

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Geoffrey M. Cooper & Robert E. Hausman. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı Ersan Kalay, Neşe Atabey, (2016) Hücre, Moleküler Yaklaşım. 7. Baskının Çevirisi; İzmir Tıp Kitabevi, ISBN 9786056681707, İzmir. 2.Hasan Veysi Güneş, (2013) Moleküler Hücre Biyolojisi, İstanbul Tıp Kitabevi. 3. baskı, ISBN 978-605-134499-47-2, İstanbul. 3.Prof Dr.Halil Kasap (Editör), Prof Dr. Mülkiye Kasap, Prof. Dr. Osman Demirhan, Prof. Dr. Davut Alptekin, Doç. Dr. Ümit Lüleyap, Doç. Dr. Ayfer Pazarbaşı, Öğr. Gör. Dr. A. İrfan Güzel. (2010) Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Nobel Kitabevi, ISBN 978-605-397-059-0, Adana.
Yardımcı Kaynaklar İlgili makale ve Web sayfaları

Ders ile ilgili dosyalar