Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > SÖZLÜ ANLATIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÖZLÜ ANLATIM Birinci düzey JDE109 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Japon
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YASEMİN YAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SHUICHI KUCHIKATA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Başlangıç seviyesindeki sözlü ifadeleri pratik yapmaktır.
Dersin tanımı Temel ifadeleri edinme ve telaffuzlarını öğrenme. Öğrenme içeriği gerektiğinde düzenlenebilir.

Dersin içeriği
1- Hiragana
2- Katakana
3- jikosyoukai ve suki desu, kirai desu
4- ko-, so-, a-, do-, ve keiyoushi
5- nanji desu ka, tanjyoubi wa itsu desu ka, ikura desu ka
6- V-masu, V-masen, imasu, arimasu
7- V-masen ka, V-masyo, V-masyou ka
8- Vise
9- V-tai, N-ga hoshii, V-te iru
10- V-te kudasai, V-te kuremasen ka, V-te kara, V-te wa ikemasen, V-te mo ii desu
11- V-tari, V-ta koto ga arimasu, V-ta hou ga ii desu, V-ta ato de
12- V-nai de kudasai, V-nai hou ga ii desu, V-nakereba narimasen, V-naku temo ii desu
13- N-ga dekiru, V-suru koto ga dekiru, jyouzu desu, heta desu, tokui desu, nigate desu
14- Final sınavı için hazırlık yapma.
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Japonca karakterleriyle yazılmış Japonca kelimeleri telaffuz edebilir
2- Sayıları, miktarları ve saat kavramlarını öğrenir
3- Ne yapmak istediğini anlatabilir
4- Hafif bir tanışma ve selamlaşma yapabilir
5- İnsanlar ve yerler hakkında basit tanımlar yapabilir
6- Kendine sorulan basit soru ve aldığı talimatları anlayabilir
7- Bilinen isimleri kelimeleri ve ifadeleri anlayabilir
8- Basit soruları sorar ve cevaplayabilir
9- Basit kelimeler kullanarak küçük diyaloglar yazabilir
10- İnsanlardan bir şey isteyebilir ve kendinden istenilen şeyi verebilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Orjinal basılmış materyaller
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar