Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Dokümantasyon ve Sekreterlik > YAZ UYGULAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAZ UYGULAMASI Birinci düzey ODY 198 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. SERAP UÇAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi
Dersin amacı Bu dersin amacı, eğitim yılı boyunca teorik ve pratik olarak öğretilen konuların hasta üzerinde uygulamasının yapılması ve bu konular hakkında bilgi ve becerinin kazanılmasıdır.
Dersin tanımı teorik ve uygulama derslerinde görülen konuların gün boyunca iş yeri sorumlularının kontrolünde ve staj denetçilerinin denetiminde staj yerinde pratik yaparak, mesleki beceri ve deneyim kazandırmaktır.

Dersin içeriği
1- Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi
2- Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi
3- Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi
4- Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi
5- Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi
6- Uygulama -Odyometri ve elektroakustik cihazlar
7- Uygulama -Odyometri ve elektroakustik cihazlar
8- Uygulama -Odyometri ve elektroakustik cihazlar
9- Uygulama -Odyometri ve elektroakustik cihazlar
10- Gözlem ve Uygulama -Saf ses işitme eşikleri
11- Gözlem ve Uygulama -Saf ses işitme eşikleri
12- Gözlem ve Uygulama -Saf ses işitme eşikleri
13- Gözlem ve Uygulama -Saf ses işitme eşikleri
14- Gözlem ve Uygulama -Saf ses işitme eşikleri
15- Gözlem ve Uygulama -Saf ses işitme eşikleri
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Etkili hasta iletişim yöntemlerini gözlemler ve uygular.
2- Etkili hasta iletişim yöntemlerini gözlemler ve uygular.
3- Odyometre ve elektrookustik aletlerin kullanılmasını gözlemler ve uygular.
4- Odyometre ve elektrookustik aletlerin kullanılmasını gözlemler ve uygular.
5- Saf ses işitme eşikleri ölçümünü gözlemler ve uygular.
6- Saf ses işitme eşikleri ölçümünü gözlemler ve uygular.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
2- Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır
3- Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar.
4- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
5- Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
6- Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7- Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar ilgili istatistikleri hazırlar.
8- Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları Türk dilinin kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapar.
9- Tıbbi arşivlerin oluşturulması ve işletilmesi için gerekli mevzuat bilgisi ile hasta dosyalarının hareketliliğini, güvenliğini ve korunmasını sağlayarak tıbbi arşiv hizmetlerini yürütür.
10- Her çeşit büro araç-gereç ve makinelerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapar.
11- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
12- Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
14- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır.
16- Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur.
17- Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler.
18- Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 5 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 40 120
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     141
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Uygulamalı eğitim
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar