Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > KİMYA VE ENERJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KİMYA VE ENERJİ Birinci düzey KİMS255 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşul yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞABAN PATAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof Dr Orhan Türkoğlu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yoktur
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım
Dersin amacı Öğrencileri enerji kaynakları ve elektrokimyasal enerji depolama sistemlerini öğrenmesini sağlama.
Dersin tanımı Dersin konusu enerji kaynakları, elektrokimyasal enerji depolama sistemleri, elektrokimyasal enerji depolama sistemlerinin çalışma prensipleri, elektrokimyasal hücreler ile ilgili temel kavramlar, elektrokimyasal tepkimeler ve prensipler ve elektrokimyasal hücre çeşitleri ilgilidir.

Dersin içeriği
1- Enerji kaynakları
2- Enerji depolama sistemlerinin sınıflandırılması
3- Elektrokimyasal enerji depolama sistemi çeşitleri
4- Elektrokimyasal hücreler (piller) ile ilgili temel kavramlar I
5- Elektrokimyasal hücreler (piller) ile ilgili temel kavramlar II
6- Elektrokimyasal prensipler ve elektrokimyasal tepkimeler
7- Ara sınav
8- Şarj edilmeyen (birincil) piller I
9- Şarj edilmeyen (birincil) piller II
10- Şarj edilebilir (ikincil) piller I
11- Şarj edilebilir (ikincil) piller II
12- Şarj edilebilir (ikincil) piller III
13- Yakıt hücreleri
14- Redoks akış pilleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Enerji kaynaklarını ile ilgili bilgi edinir
2- Enerji depolama sistemleri çeşitlerini öğrenir
3- Elektrokimyasal enerji depolama sistemleri ile ilgili detaylı bilgi edinir
4- Elektrokimyasal hücrelerin çalışma prensibini öğrenir.
5- Elektrokimyasal hücreler ile ilgili problemler ve hücrenin performansını etki eden faktörleri öğrenir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı David Linden, HANDBOOK OF BATTERIES, McGraw-Hill Companies, 2002
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar