Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Araş.Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, arılarda bulunan ektoparazitler ve protozoon enfeksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak ve gerek ektoparaziter enfestasyonlarına ve gerekse protozoon enfeksiyonlarına karşı uygulanabilecek kontrol metodları ile ilgili bilgi sahibi olmak ve öğrenilen bu bilgileri diğer alanlara uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Arılarda bulunan ektoparazitler ve protozoon enfeksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak ve gerek ektoparaziter enfestasyonlarına ve gerekse protozoon enfeksiyonlarına karşı uygulanabilecek kontrol metodları ile ilgili bilgi sahibi olmak ve öğrenilen bu bilgileri diğer alanlara uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandıran derstir.
|
1- |
Arılarda bulunan parazit artropodların sınıflandırılması
|
2- |
Arılarda bulunan parazit artropodların sınıflandırılması
|
3- |
Morfolojik özellikleri
|
4- |
Biyolojik özellikleri
|
5- |
Taşıdıkları hastalıklar
|
6- |
Teşhisleri
|
7- |
Mücadele yöntemleri
|
8- |
Arılarda bulunan protozoonların sınıflandırılması
|
9- |
Arılarda bulunan protozoonların sınıflandırılması
|
10- |
Morfolojik özellikleri
|
11- |
Biyolojik özellikleri
|
12- |
Taşıdıkları hastalıklar
|
13- |
Teşhisleri
|
14- |
Mücadele yöntemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Arılarda mevcut enfestasyon ve protozoon enfeksiyon türleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
|
2- |
Enfestasyon ve protozoon enfeksiyon türlerinin identifikasyonunu öğrenmek
|
3- |
Arıların ektoparaziter ve protozoon enfeksiyonlarının önemi ve kontrol metodları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri uygulayabilmek
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
2
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
8
|
2
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1 - Aldemir, OS, Eren, H. (2008) : Bal Arısı Hastalıkları ve Zararlıları, ADÜ. Ders Notları.
2 - İnal, Ş, Güçlü, F. (1998) : Arı Yetiştiriciliği ve Hastalıkları, S.Ü.Ders Notları.
3 - Şaki, CE. (2000) : Arı Hastalıkları Ders Notları. F.Ü.Ders Notları.
4 - Zeybek, H. (1991) : Arısı Hastalıkları ve Zararlıları.Etlik Hayvan Hast. Araş.Enst
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|