Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > TANITIM VE TURİZM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TANITIM VE TURİZM Birinci düzey HİT 424 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. EMEL TANYERİ MAZICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Bu ders çerçevesinde, tanıtım ve iletişim süreçleri arasındaki ilişki; tanıtma surecinin planlanması ve tanıtma stratejileri, Türkiye’nin ekonomik, siyasal, kültürel ve turistik tanıtımına yönelik çalışmaların değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Tanıtım ve turizm faaliyetlerinin ilişkilendirilmesi ve Türkiye açısından değerlendirilmesi dersin tanımını oluşturmaktadır.

Dersin içeriği
1- Tanıtım Kavramı ve Turizm Faaliyetlerindeki Önemi
2- Turizmde Tanıtımı ve Ekonomik, Sosyal, Kültürel Katkıları
3- Turizm Tanıtımı ve Tarihsel Süreci
4- AB Ülkelerinde Turizm Faaliyetleri
5- Destinasyon İmajı Kavramı ve Önemi
6- Destinasyon Yönetiminde Stratejik İmaj Yönetimi
7- Destinasyon İmajına Yönelik Dünyadan Başarılı Uygulamalar
8- Dünya Genelinde Türkiye İmajı ve Tanıtımı
9- Dünya Genelinde Türkiye İmajı ve Tanıtımı
10- Ülke Markası Oluşturma
11- Ülke Markası Oluşturma
12- Destinasyon Markalaması Kavramı ve Dünyadan Başarılı Uygulamaları
13- Türkiye''nin Tanıtımında Görevli Kuruluşlar
14- Türkiye''nin Tanıtımı için Stratejiler
15- Dijital Tanıtım Faaliyetleri
16- Öğrenci Faaliyetleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Turizm tanıtımının içeriğindeki kavramları anlamlandırabilir.
2- Turizmde tanıtım kavramını ülke tanıtımı ile ilişkilendirebilir.
3- Dünya genelindeki başarılı uygulamalarla Türkiye''nin tanıtımını karşılaştırarak değerlendirme ve öneriler sunabilir.
4- Turizm Tanıtımının Bileşenleri hakkında bilgi sahibi olur.
5- Destinasyon İmajı Kavramı ve Önemi hakkında bilgi sahibi olur.
6- Destinasyon Yönetiminde Stratejik İmaj Yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alanla ilgili çeşitli kitap ve makalelerden içerik oluşturulmaktadır.
Yardımcı Kaynaklar Nazmi Kozak, 2010. Turizm pazarlaması, Detay Yayıncılık. Ahmet Tolungüç, 1999. Turizm Olgusu ve Türk Turizmi, A.Ü. İLEF Reklam Atölyesi.

Ders ile ilgili dosyalar