Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > YABANCI DİL 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YABANCI DİL 1 Birinci düzey GK 103 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Okutman Mehmet Emin Gökşen
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Mevcut ders öğrencilerin İngilizce diline yönelik gramer bilgilerini ve dil bilimsel becerilerini temel ve alt-orta düzeye kadar ilerletmeyi hedeflemektedir. Ders öğrencileri günlük konuşmaları kavramaya, bir konuşmanın ya da basında yer alan haberlerin kilit noktalarını yakalamaya, bireysel düşüncelerini ve duygularını yazılı ve sözlü olarak ifade etmeye teşvik eder.
Dersin tanımı Ders her hafta ele alınacak olan okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini kapsayan 14 adet üniteden oluşmaktadır. Üniteler temel itibariyle İngilizce becerisinin geliştirilmesine ve İngiliz kültürünün kavranmasına yönelik tümleşik becerileri sunmaktadır.

Dersin içeriği
1- To be: I am, you are, he is / Meeting people, Countries and Nationalities, Numbers 1-100, English Alphabet
2- Present Continuous Tense, Possesive Adjectives, ‘s, of / Classroom Language, Telling the time, Family Members
3- Definite and Indefinite Articles, Singular and Plural Nouns, Demonstrative Adjectives / Jobs
4- There is, There are, Prefixes, Prepostions of Place / Asking for directions, Landmarks in London, Objects in a livingroom
5- Present Simple Tense, Adverbs of Frequency, Certain Sense Verbs with Gerund / Days, months, seasons and years, Ordinal numbers
6- Can-can’t, Wh- questions, Object Pronouns, Possessive Pronouns / Ability, Request, Permission and Prohibition with “can”, clothes
7- Mid-term Exam
8- Count and Uncount Nouns, have-has got, Quantifiers, Imperatives / Food and Beverage, Containers, Giving a recipe
9- Present Continuous vs Present Simple Tense
10- Adjectives- enough,too,very,
11- –ing and –ed adjectives
12- Comparatives and Superlatives
13- Past Simple Tense and Used to-past time expressions and habits in the past
14- Final Exam
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hedef kültürde fikir beyan edip açıklamak.
2- Günlük rutin işlerle ve alışkanlıklarla ilgili konuşmak.
3- Amaçlardan bahsetmek.
4- Nesneleri tanımlamak ve bir şeyler satın almak.
5- Karşılaştırmalar yapmak.
6- Yön tariflerinde bulunmak.
7- Tavsiye vermek ve almak.
8- Olasılıklardan bahsetmek.
9- Şart cümleleri oluşturmak.
10- Emir ve tavsiye cümleleri oluşturmak.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Milestone, Gökhan Ulutürk, Mehmet Emin Gökşen, Nazım Şanlı, Kardeşler Ofset, Kayseri, 2013. Yardımcı Kaynaklar Worksheets in English, Mehmet Telli, Hacettepe Taş Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Worksheets in English, Mehmet Telli, Hacettepe Taş Yayınları, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar