Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > FİTNESS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİTNESS Birinci düzey SEÇ321 Seçmeli 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA KARAKUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KARAKUŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Sağlıklı ve formda kalmak için yapılan Fitness egzersizlerinin öğretilmesi
Dersin tanımı Fitness teknikleri ve uygulaması ile sağlıklı formda olma yöntemleri

Dersin içeriği
1- Fiziksel aktivite, Egzersiz ve Fitness kavramları
2- Fitness Egzersizleri
3- Fitness Egzersizlerinin Faydaları
4- Kardiyo egzersizleri
5- Kardiyo Egzersizlerinde Egzersiz Şiddetinin Hesaplanması
6- Direnç egzersizleri
7- Vücut ağırlığı ve elastik bant ile Deltoid, Biceps, Triceps kuvvet egzersizleri
8- Vücut ağırlığı ve elastik bant ile Pectoral, Abdominal, Latissimus dorsi kuvvet egzersizleri
9- Vücut ağırlığı ve elastik bant ile Hamstring, Quadriceps kuvvet egzersizleri + Ara Sınav
10- Vücut ağırlığı ve elastik bant ile Gluteus, Adductors kuvvet egzersizleri
11- Dambıllar ve ağırlık makinaları ile Deltoid, Biceps, Triceps kuvvet egzersizleri
12- Dambıllar ve ağırlık makinaları ile Pectoral, Abdominal, Latissimus dorsi kuvvet egzersizleri
13- Dambıllar ve ağırlık makinaları ile Hamstring,
14- Quadriceps, Gluteus, Adductors kuvvet egzersizleri
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fitness egzersizlerinin gelişimini öğrenir
2- Kardiyo ve Direnç egzersizlerinin yapılış amaçlarını öğrenir
3- Kardiyo ve Direnç egzersizlerinin uygulayabilir
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     118
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Brian J. Sharkey, Physiology of Fitness, Human Books, USA, 1990 Thomas R. Baechle, Roger W. Earle, Fitness Weight Training, Human Kinetics, 1995
Yardımcı Kaynaklar ZORBA, E. Herkes için spor ve Fiziksel Uygunluk

Ders ile ilgili dosyalar