Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SEBZE TOHUM TEKNOLOJİSİ |
Birinci düzey |
BB327 |
|
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HASAN PINAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FATİH HANCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Tohumun yapısı, oluşumu, canlılık ve çimlenme testleri, depolanması, nasıl çimlendikleri, çimlenmeyi etkileyen faktörler, tohumlukların analizi ve sertifikalandırılması sırasında uygulanan işlemler, sertifikalı tohumluğun önemi ve ülkemizde tohumluk üretimi ve tohumculuk politikaları teorik bilgiler kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Tohumun oluşumu ve çimlenmesi, fiziksel ve biyolojik değerlerinin belirlenmesi, tohumlukların sertifikalandırılması ve sertifikalı tohumlukların önemi anlatılmaktadır.
|
1- |
Bitklerde döllenme biyolojisi, çiçek morfolojisi
|
2- |
Genel kavramlar: Tohum, tohumluk. Türkiye tohumculuk sektörü
|
3- |
Genel kavramlar: Dormansi, çimlenme
|
4- |
Tohum çimlenmesinde başlıca aşamalar, çimlenme tipleri. Tohumluğun diğer fiziksel değerlerinin belirlenmesi, konu ile ilgili sorular ve çözümleri
|
5- |
TTohum kalite kriterleri.Safiyet, canlılık, vigor kavramları.
|
6- |
Tohum çimlenmesini etkileyen faktörler. Çimlenme testinin amacı, çimlenme testinde kullanılan materyaller ve özellikleri
|
7- |
Tetrazolium testi. Çimlendirme testinin uygulanışı, İletkenlik testi; embriyo testi; X-ışını testi.
|
8- |
Çimlendirmeyi teşvik edici uygulamalar ve sürme hızı ve gücünün belirlenmesi
|
9- |
Tohum kaplama teknolojileri
|
10- |
Yapay tohum ve uygulama alanları
|
11- |
Tohum paketleme, depolama
|
12- |
Tohumluk sertifikasyonu, tarla kontrolleri. Tohum sağlık testleri
|
13- |
Tohumluk etiketleri, sertifikalı tohumluk kullanımının önemi. Tohumluk safiyet ve çimlenme testlerinin uygulamalı olarak yapılması
|
14- |
Ülkemizde tohumluk ve tohumculuk politikaları. Tohumluk safiyet ve çimlenme testlerinin sonuçlarının değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sebzelerde üreme biyolojisi ve tohumluk kavramlarını algılayabilme.
|
2- |
Tohumluk üretiminin genel ilkelerini kavrayabilme.
|
3- |
Sebzelerde tohum üretim tekniklerini anlayabilme
|
4- |
Tohum canlılık testleri, doğrudan ve dolaylı test yöntemlerini uygulayabilme
|
5- |
Tohum kalitesini değerlendirebilme.
|
6- |
Tohumların toplanması, temizlenmesi ve saklanmasını açıklayabilme.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
|
|
2- |
Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
|
|
3- |
Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
|
|
4- |
Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
5- |
Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
6- |
Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
|
|
7- |
Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
8- |
Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
9- |
Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
|
|
10- |
Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
|
|
11- |
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
3
|
6
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tohumluk ve Tohumculuk . Temel İlkeler ve Teknoloji , Celal ER, Dilek BAŞALMA
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kültür Sebzeleri (Vural H, Eşiyok D and Duman İ 2000. Kültür Sebzeleri (Vegetables Crops). Bornova/İzmir/Turkey, Egean University Press.)
|
|