Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > SEBZE TOHUM TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEBZE TOHUM TEKNOLOJİSİ Birinci düzey BB327 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HASAN PINAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATİH HANCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Tohumun yapısı, oluşumu, canlılık ve çimlenme testleri, depolanması, nasıl çimlendikleri, çimlenmeyi etkileyen faktörler, tohumlukların analizi ve sertifikalandırılması sırasında uygulanan işlemler, sertifikalı tohumluğun önemi ve ülkemizde tohumluk üretimi ve tohumculuk politikaları teorik bilgiler kazandırmaktır.
Dersin tanımı Tohumun oluşumu ve çimlenmesi, fiziksel ve biyolojik değerlerinin belirlenmesi, tohumlukların sertifikalandırılması ve sertifikalı tohumlukların önemi anlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Bitklerde döllenme biyolojisi, çiçek morfolojisi
2- Genel kavramlar: Tohum, tohumluk. Türkiye tohumculuk sektörü
3- Genel kavramlar: Dormansi, çimlenme
4- Tohum çimlenmesinde başlıca aşamalar, çimlenme tipleri. Tohumluğun diğer fiziksel değerlerinin belirlenmesi, konu ile ilgili sorular ve çözümleri
5- TTohum kalite kriterleri.Safiyet, canlılık, vigor kavramları.
6- Tohum çimlenmesini etkileyen faktörler. Çimlenme testinin amacı, çimlenme testinde kullanılan materyaller ve özellikleri
7- Tetrazolium testi. Çimlendirme testinin uygulanışı, İletkenlik testi; embriyo testi; X-ışını testi.
8- Çimlendirmeyi teşvik edici uygulamalar ve sürme hızı ve gücünün belirlenmesi
9- Tohum kaplama teknolojileri
10- Yapay tohum ve uygulama alanları
11- Tohum paketleme, depolama
12- Tohumluk sertifikasyonu, tarla kontrolleri. Tohum sağlık testleri
13- Tohumluk etiketleri, sertifikalı tohumluk kullanımının önemi. Tohumluk safiyet ve çimlenme testlerinin uygulamalı olarak yapılması
14- Ülkemizde tohumluk ve tohumculuk politikaları. Tohumluk safiyet ve çimlenme testlerinin sonuçlarının değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sebzelerde üreme biyolojisi ve tohumluk kavramlarını algılayabilme.
2- Tohumluk üretiminin genel ilkelerini kavrayabilme.
3- Sebzelerde tohum üretim tekniklerini anlayabilme
4- Tohum canlılık testleri, doğrudan ve dolaylı test yöntemlerini uygulayabilme
5- Tohum kalitesini değerlendirebilme.
6- Tohumların toplanması, temizlenmesi ve saklanmasını açıklayabilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tohumluk ve Tohumculuk . Temel İlkeler ve Teknoloji , Celal ER, Dilek BAŞALMA
Yardımcı Kaynaklar Kültür Sebzeleri (Vural H, Eşiyok D and Duman İ 2000. Kültür Sebzeleri (Vegetables Crops). Bornova/İzmir/Turkey, Egean University Press.)

Ders ile ilgili dosyalar