Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
İkinci düzey |
DE 501 |
Zorunlu |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders sonunda öğrenciler belirli bir konu hakkında gereken literatürü bulur, veriyi toplar, verileri analiz eder ve raporlaştırır.
|
Dersin tanımı
|
Araştırma sürecini incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini, gözden geçirmek ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatürü bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma teknikleri gibi hususlarda katılımcılara bilgi, beceri ve deneyim kazandırmaktır.
|
1- |
Bilimsel araştırmanın temelleri.
|
2- |
Bilimsel araştırmanın temelleri.
|
3- |
Araştırma ve yayın etiği.
|
4- |
Araştırma probleminin tanımlanması.
|
5- |
Araştırma probleminin tanımlanması.
|
6- |
Araştırmada evren ve örneklem.
|
7- |
Araştırma modelleri.
|
8- |
Ölçme, ölçek, geçerlilik ve güvenirlik.
|
9- |
Veri toplama araçlarının geliştirilmesi.
|
10- |
Nicel araştırmalar.
|
11- |
Nitel araştırmalar.
|
12- |
Verilerin analizi.
|
13- |
Bulgular ve yorum, sonuç, tartışma ve öneriler.
|
14- |
Araştırma raporunun hazırlanması.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İlgi duyduğu bir konu hakkında araştırma raporu hazırlar.
|
2- |
Problem çözme sürecinin aşamalarını bilir.
|
3- |
Araştırma için uygun örneklem büyüklüğüne karar verir.
|
4- |
Ölçmede hata, gecerlilik ve güvenirlik kavramlarını açıklar.
|
5- |
Nitel ve nicel araştırmaları temel özellikleri açısından karşılaştırır.
|
6- |
Araştırma problemine uygun çözüm yollarını ve analiz tekniklerini bilir.
|
7- |
Araştırmanın raporlaştırılmasında dikkat edilecek hususları bilir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
3
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
5
|
10
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
4
|
8
|
32
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Araştırma teknikleri ile ilgili tüm bilimsel yayınlar. Örnek;
Pehlivan, İ. (2012). Yönetsel, mesleki ve örgütsel etik. Ankara: Pegem Akademi.
Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem Akademi.
Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
Sunu Dosyaları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|