Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Nanobilim ve Nanoteknoloji (doktora) > ELEKTROKİMYASAL METHODLAR II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTROKİMYASAL METHODLAR II Üçüncü düzey NBT 602 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşulsuz
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞABAN PATAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ŞABAN PATAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım
Dersin amacı Bu dersin amacı elektrokimyasal metotlarla ilgili detaylı bilgi vermektir
Dersin tanımı Butler-Volmer modeli,sabit potansiyel metotları, potansiyel tarama metotları,kontrollü akım teknikleri ve elektrokimyasal impedans spektroskopisi metodu

Dersin içeriği
1- elektrot reaksiyonunun esasları
2- Butler-Volmer elektrot reaksiyon kinetiği modeli
3- Butler-Volmer modelinin bir basamaklı ve tek elektronlu tepkimelere uygulanışı I: denge şartları
4- Butler-Volmer modelinin bir basamaklı ve tek elektronlu tepkimelere uygulanışı II: akım-aşırı potansiyel eşitliği
5- Butler-Volmer modelinin bir basamaklı ve tek elektronlu tepkimelere uygulanışı III: akım-aşırı potansiyel eşitliğinin değişik şekilleri
6- Butler-Volmer modelinin bir basamaklı ve tek elektronlu tepkimelere uygulanışı IV: kütle aktarımının etkisi
7- sabit potansiyel metotları
8- arasınav
9- potansiyel tarama metotları
10- potansiyel tarama metotları (devam)
11- potansiyel tarama metotları (devam)
12- kontrollü akım teknikleri
13- kontrollü akım teknikleri (devam)
14- elektrokimyasal impedans spektroskopisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- elektrot reaksiyonunun esasları
2- Butler-Volmer elektrot reaksiyon kinetiği modeli
3- sabit potansiyel tekniği
4- potansiyel tarama metotları
5- akım kontrollü metotlar
6- elektrokimyasal impedans spektroskopisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
4- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
6- Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 3 42
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 3 9
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 3 6
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Allen J. bard and Larry R. Faulkner, Electrochemical Methods: Fundamentals and Applications, John Wiley and Sons Inc., 2001 USA
Yardımcı Kaynaklar Southampton Electrochemistry Group, Instrumental Methods in Electrochemistry, Ellis Horwood Limited, 1985 Chichester, UK

Ders ile ilgili dosyalar