Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Almanca Öğretmenliği > MESLEK ÇALGISI V (BAĞLAMA)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI V (BAĞLAMA) Birinci düzey MÜZ309.6 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör EĞİTİM GÖREVLİSİ AYKUT ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN MEHMET ATEŞ, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KANDEMİR YİĞİT ALKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bağlamada ki Yöresel tavırlar ve etütlerle ileri düzeyde icra kabiliyetini kazandırmayı hedefler.
Dersin tanımı Bağlama çalmayı sistematik şekilde öğretmeyi hedefleyen derstir.

Dersin içeriği
1- Ankara tavrının tanıtılması örnek türkülerin dinletilmesi,Tavrın Re ve Sol seslerinde etütsel uygulamasının yapılması.
2- 1. ve 2. tellerdeki tüm seslerde tavrın etütsel uygulamasının yapılması
3- Segah düzenin kısa tanıtımı ve örnek olarak Denize dalmayınca türküsünün çalınması
4- Dizisel etüt no: 1
5- Fidayda türküsünün saz bölümünün çalınması
6- Fidayda türküsünün tamamının çalınması
7- Misget düzenin tanıtılması ve Misget ve Sabahın seherinde Ötüyor kuşlar türkülerinin çalınması
8- VİZE HAFTASI
9- VİZE HAFTASI
10- Bad-ı Saba oyun havasının çalınması, Sol minör etüt.
11- Zeybek tavrının tanıtılması,örnek türkülerin dinletilmesi ve tavrın bazı seslerde etütsel uygulaması
12- Söke oyun havasının zeybek tavrı ile çalınması
13- Gündoğdu zeybeğinin çalınması,parmak çarpması etüdü no: 6
14- Yağcılar zeybeğinin çalınması
15- Balıkesir zeybeğinin çalınması. Genel Tekrar
16- FİNAL HAFTASI
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yöresel tavırların icrası
2- Orta düzey etütlerle Acelitenin gelişmesi
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
2- Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
3- Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
4- Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
5- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
6- Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
7- Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
8- Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
9- Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
10- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
11- Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
12- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
13- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
15- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
16- Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
17- İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
18- Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
19- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
20- Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 14 56
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TRT THM Repertuarı, Doç. Dr. Mehmet KINIK Bağlama için 100 Etüt , Prof. Sabri YENER Bağlama Metodu I-II-III Yrd. Doç. Erdal TUĞCULAR Etütler
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar