Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (doktora) > SERAMİKLER VE CAMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SERAMİKLER VE CAMLAR Üçüncü düzey MBM621 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ESEN DAĞAŞAN BULUCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ESEN DAĞAŞAN BULUCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli TEORİK/YÜZ YÜZE
Dersin amacı Seramikler ve Camların Malzeme Bilimi açısından öneminin anlaşılması.
Dersin tanımı Seramikler, Camlar, bu malzemelerin kullanım alanları hakkında genel bilgilendirme içeren derste özellikle ileri teknoloji seramikleri ve camları üzerinde odaklanılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Seramikler ve Seramiklerin genel özellikleri
2- Seramik türleri ve uygulama alanları
3- Geleneksel seramikler
4- İleri Teknoloji Seramikleri
5- Seramik tozların, whiskerların, liflerin ve tekil kristallerin üretim yöntemleri
6- Seramik tozların, whiskerların, liflerin ve tekil kristallerin üretim yöntemleri
7- Ara Sınav
8- Seramik üretim yöntemleri
9- Seramik üretim yöntemleri
10- Seramiklerde kristal yapılar
11- Seramiklerin mekanik özellikleri
12- Seramiklerde kusurlar, Seramik Fraktografisi
13- Camlar. cam Elyaflar. Camların Sınıflandırılması
14- Camların Uygulama Alanları. Camların üretimi işlenmesi ve cam-seramikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İleri teknoloji seramiklerinin özellikleri ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olma.
2- Camların özellikleri ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olma.
3- Bu iki malzeme grubunun malzeme bilimi açısından önemini kavrayabilme.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar