Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SERAMİKLER VE CAMLAR |
Üçüncü düzey |
MBM621 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ESEN DAĞAŞAN BULUCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ESEN DAĞAŞAN BULUCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK/YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Seramikler ve Camların Malzeme Bilimi açısından öneminin anlaşılması.
|
Dersin tanımı
|
Seramikler, Camlar, bu malzemelerin kullanım alanları hakkında genel bilgilendirme içeren derste özellikle ileri teknoloji seramikleri ve camları üzerinde odaklanılmaktadır.
|
1- |
Seramikler ve Seramiklerin genel özellikleri
|
2- |
Seramik türleri ve uygulama alanları
|
3- |
Geleneksel seramikler
|
4- |
İleri Teknoloji Seramikleri
|
5- |
Seramik tozların, whiskerların, liflerin ve tekil kristallerin üretim yöntemleri
|
6- |
Seramik tozların, whiskerların, liflerin ve tekil kristallerin üretim yöntemleri
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Seramik üretim yöntemleri
|
9- |
Seramik üretim yöntemleri
|
10- |
Seramiklerde kristal yapılar
|
11- |
Seramiklerin mekanik özellikleri
|
12- |
Seramiklerde kusurlar, Seramik Fraktografisi
|
13- |
Camlar. cam Elyaflar. Camların Sınıflandırılması
|
14- |
Camların Uygulama Alanları. Camların üretimi işlenmesi ve cam-seramikler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İleri teknoloji seramiklerinin özellikleri ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olma.
|
2- |
Camların özellikleri ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olma.
|
3- |
Bu iki malzeme grubunun malzeme bilimi açısından önemini kavrayabilme.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
4
|
5
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|