Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (yl. Yabanci Dil) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER İkinci düzey ŞPL 500 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEDA ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SEDA ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik, sunum
Dersin amacı Dersin amacı Şehir Planlama Yüksek Lisans Programında kayıtlı öğrencilerin teze hazırlanması için Enstitü tez yazım kılavuzuna uygun hazırlayacakları rapor yazma becerisinin kazandırılması ve bu raporun sunumu konusunda tecrübe kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Seminer dersi öğrencilerin tez hazırlamayı düşündükleri konu üzerine literatür taraması, analiz, değerlendirme, bulgu ve sonuçların sunulmasından oluşmaktadır. Ders yüz yüze işlenecektir. Erciyes Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği 24 Madde gereğince devam zorunluluğu aranmaktadır.

Dersin içeriği
1- Dersin ve ders amaçlarının anlatımı
2- Seminer konusu önerilerinin tespiti
3- Seminer konusunun belirlenmesi
4- Literatür araştırması teknikleri (1)
5- Literatür araştırması teknikleri (2)
6- Literatür araştırması teknikleri (3)
7- Alan araştırması teknikleri(1)
8- Alan araştırması teknikleri(2)
9- Öğrenci sunumu
10- Seçilen konu üzerine araştırma (1)
11- Seçilen konu üzerine araştırma (2)
12- Seçilen konu üzerine araştırma (3)
13- Öğrenci sunumu
14- Öğrenci sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırma yapar
2- Araştırma yöntemlerini açıklar
3- Sunum hazırlar
4- Literatür araştırması yapar
5- Alan araştırmasını açıklar
6- Bilimsel makale yazımını araştırır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- - Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 25 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 25 25
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Seminer konusu ile ilgili her türlü kitap, makale vb. yayınlar

Ders ile ilgili dosyalar