Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > MOLEKÜLER BİYOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MOLEKÜLER BİYOLOJİ Birinci düzey GZM 213 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HASAN PINAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Kahraman Gürcan, Dr.
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Biyolojinin merkezi doğması olan DNA-RNA-Protein sıralamasında geçen tüm moleküler olayları detaylı irdelemek
Dersin tanımı DNA'nın keşfi ve öncesinde yapılan çalışmalar, DNA replikasyonu, DNA paketlenmesi, RNA'ların görevleri, biyosentezleri, transkripsiyon ünitesi ve gen kavramını, protein sentezi dersin konusudur.

Dersin içeriği
1- Gen nedir, Gen yerine transkripsiyon ünitesi birimi neden tercih edilir
2- DNA''nın yapısı: Friedrich Miescher, Phoebus Levene ve Erwin Chargaff''ın çalışmaları
3- Kalıtım materyalının keşfedilmesi: Frederıck Grıffıth, Oswald Avery , Alfred Hershey Ve Martha Chase’in deneyleri
4- DNA''nın ikili sarmal yapısı: Linus Pauling, Watson ve Crick
5- Ökaryot ve prokaryotlarda DNA replikasyonunun önemli olayları
6- Ökaryotlarda genom pakatleme ve kompleksitesi: genom büyüklükleri, gen sayıları ve biyolojik kompleksite arasındaki ilişki
7- Prokaryotlarda super sarmal yapı
8- DNA Replikasyonu Ve Mutasyon Nedenleri
9- DNA Delesyonu , duplikasyonu ve İlişkili Genetik Hastalıklar
10- RNA dünyası, küçük RNA''lar
11- RNA dünyası, tRNA, rRNA ve mRNA''lar
12- RNA''ların kimyasal yapıları
13- Transkripsiyon
14- Translasyon
15- Prokaryotlarda gen regülasyonu: Operon sistemi
16- Ökaryotlarda gen regülasyonu
17- Transpozonlar ve Genomlardaki diğer haraketli elementler
18- Bitki genomlarının genel özellikleri
19- -----
20- -----

Dersin öğrenme çıktıları
1- Merkezi doğmanın olaylarına (replikasyon, transkripsiyon ve translasyon) ve moleküllerine hakim olmak
2- Gen ve transkripsiyon ünitesi ve kontrol elementlerini anlama
3- Gen regülasyonunu anlama
4- Genom yapısını, paketlenmesini ve elastikiyetini anlama
5- ----
6- -----
7- ----
8- -----
9- -----
10- -----

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 14 14
Ara sınavlara hazırlık 2 14 28
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 14 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar