Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ŞÜKRÜ TANER AZGIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze Eğitim.
|
Dersin amacı
|
Küresel ısınmanın sebeplerini, alınması gereken önlemleri ve politik uygulamarı öğrenmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, küresel ısınma ve iklim değişikliği, küresel ısınmanın sonuçları ve felaketleri, küresel ısınmaya karşı senaryolar, küresel ısınma ve iklim değişikliği ile ilgili alınacak tedbirler, ulusal ve uluslararası sözleşmeler ve bu konudaki güncel çalışmalar arasındaki ilişkilerin tartışılması planlanmaktadır.
|
1- |
Hava Durumu ve İklim farklıkları Nedir?
Temel mekanizma farkları.
|
2- |
Atmosfer Kimyası. İklim için önemli hava elemanları nelerdir?
|
3- |
Fosil yaktıların oluşum aşamaları ve önemi.
|
4- |
Sera Gazları ve türleri.
Fosil yakıtlar ile bağlantısı.
|
5- |
İklim değişikliği mekanizmasının Kavranması
|
6- |
Albedo etkisi ve pozitif geri bildirim kavramı nedir?
|
7- |
İklimin değiştiğinden nasıl emin olabiliyoruz?
Sorgulayıcı bir yaklaşım ile cevap bulma.
|
8- |
İklim Değişikliğinin Faklı etkileri Nelerdir?
|
9- |
İklim Değişikliğini Önleme adına uluslararası Anlaşmalara bakış
|
10- |
İklim Değişikliğini Önleme adına uluslararası Anlaşmalara bakış
|
11- |
Karbon Piyasası ve Karbon Denkleştirme
|
12- |
İklim değişikliği ile mücadelede yapılabilecek aksiyonlar nelerdir?
|
13- |
Sürdürülebilirliğin 3 E''si
|
14- |
Yenilenebilir Enerjileri ve Akıllı Şehir planlamaları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
2- |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
|
3- |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Küresel Isınma ve İklim Krizi
Ömer MADRA
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Küresel İklim Değişikliği
Dinyar Godrej
|
|