Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ LEVENT DEĞİRMENCİOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. LEVENT DEĞİRMENCİOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağıyla ilgili genel bilgiler vermek. Müzikoloji‘de kullanılan araştırmalardan biri olan etnografik araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırma ödevi yaptırmak. Yapılan bilimsel araştırmayı akademik yazım tekniklerine göre yazmalarını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Araştırma Teknikleri''nin öğretilmesini hedefleyen bir derstir.
|
1- |
Tanışma, ders tanıtımı. Yararlanılabilecek bilimsel kaynaklar.
|
2- |
Bilim, bilimsel bilgi, malumat, hümanistik bilgi, etnografi, nesnellik gibi kavramlar.
|
3- |
Bilimsel araştırma yöntemleri.
|
4- |
Alan araştırması. Müzikolojik bir etnografik çalışma örneğinin incelenmesi.
|
5- |
Her bir öğrencinin kendi ilgi alanına göre seçeceği bir araştırma konusunun probleminin tanımlanması, sınırlılıkları vs. tespiti.
|
6- |
Öğrencilerin araştırma konusunun literatür çalışmalarının incelenmesi. Yöntemin belirlenmesi.
|
7- |
İçindekiler, içerik, plan gibi konuların taslaklarının kontrolü. Çözüm önerilerinin geliştirilmesi. Etik kurallar.
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Ödevlerin üzerinde değerlendirme yapılması. Seçilen araştırma konularındaki eksiklerin tespiti.
|
10- |
Rapor metninin yazımında uyulması gereken yazım kuralları ve teknikleri.
|
11- |
Öğrencinin araştırma metinleri üzerinde çalışma.
|
12- |
Öğrencinin araştırma metinleri üzerinde çalışma
|
13- |
Öğrencinin araştırma metinleri üzerinde çalışma
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilim, bilimsel bilgi, malumat, hümanistik bilgi, etnografi, nesnellik gibi kavramları bilir.
Bilimsel araştırma yöntemleri.
|
2- |
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.
|
3- |
Alan araştırmasını bilir.
|
4- |
Öğrenci kendi ilgi alanına göre seçeceği bir araştırma konusunun problemini tanımlar sınırlılıklarını vs. tespit eder.
|
5- |
Öğrenci kendi ilgi alanına göre seçeceği bir araştırmanın yöntemini belirler.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
|
|
2- |
Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
|
|
3- |
Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
|
|
4- |
Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
|
|
5- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
|
|
6- |
Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
|
|
7- |
Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
7
|
98
|
Ödevler
|
7
|
6
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
80
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ÖZER, Yetkin; (2002), Müzik Etnografisi Alan Çalışmasından Yöntem ve Teknik, DEÜ Yay. ÖZER, Yetkin; (1997), Bilim Perspektifinde Müzik, DEÜ Yay. ŞAHİN, T. Erdoğan, (2006), Sosyal Bilimlere Giriş, Ank., Dikey Yay. ÇEPNİ, Salih (2005), Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, Trabzon. ARIKAN, Rauf. (2000). Araştırma Teknikleri, Ankara, Gazi Kitabevi. ARLI, Mine., ARSEVEN, Ali. D. (2001). Alan Araştırma Yöntemi, Ankara, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. BALCI, Ali. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma, Ankara, Pegem A Yayıncılık.
|
|