Giriş | English

Yüksek Lisans > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Müzik Anasanat Dali (yüksek Lisans) > ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ İkinci düzey MÜZ515 Zorunlu 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ LEVENT DEĞİRMENCİOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. LEVENT DEĞİRMENCİOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağıyla ilgili genel bilgiler vermek. Müzikoloji‘de kullanılan araştırmalardan biri olan etnografik araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırma ödevi yaptırmak. Yapılan bilimsel araştırmayı akademik yazım tekniklerine göre yazmalarını sağlamak.
Dersin tanımı Araştırma Teknikleri''nin öğretilmesini hedefleyen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Tanışma, ders tanıtımı. Yararlanılabilecek bilimsel kaynaklar.
2- Bilim, bilimsel bilgi, malumat, hümanistik bilgi, etnografi, nesnellik gibi kavramlar.
3- Bilimsel araştırma yöntemleri.
4- Alan araştırması. Müzikolojik bir etnografik çalışma örneğinin incelenmesi.
5- Her bir öğrencinin kendi ilgi alanına göre seçeceği bir araştırma konusunun probleminin tanımlanması, sınırlılıkları vs. tespiti.
6- Öğrencilerin araştırma konusunun literatür çalışmalarının incelenmesi. Yöntemin belirlenmesi.
7- İçindekiler, içerik, plan gibi konuların taslaklarının kontrolü. Çözüm önerilerinin geliştirilmesi. Etik kurallar.
8- Vize Sınavı
9- Ödevlerin üzerinde değerlendirme yapılması. Seçilen araştırma konularındaki eksiklerin tespiti.
10- Rapor metninin yazımında uyulması gereken yazım kuralları ve teknikleri.
11- Öğrencinin araştırma metinleri üzerinde çalışma.
12- Öğrencinin araştırma metinleri üzerinde çalışma
13- Öğrencinin araştırma metinleri üzerinde çalışma
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilim, bilimsel bilgi, malumat, hümanistik bilgi, etnografi, nesnellik gibi kavramları bilir. Bilimsel araştırma yöntemleri.
2- Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.
3- Alan araştırmasını bilir.
4- Öğrenci kendi ilgi alanına göre seçeceği bir araştırma konusunun problemini tanımlar sınırlılıklarını vs. tespit eder.
5- Öğrenci kendi ilgi alanına göre seçeceği bir araştırmanın yöntemini belirler.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
2- Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
3- Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
4- Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
5- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
6- Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
7- Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 7 6 42
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 80
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar ÖZER, Yetkin; (2002), Müzik Etnografisi Alan Çalışmasından Yöntem ve Teknik, DEÜ Yay. ÖZER, Yetkin; (1997), Bilim Perspektifinde Müzik, DEÜ Yay. ŞAHİN, T. Erdoğan, (2006), Sosyal Bilimlere Giriş, Ank., Dikey Yay. ÇEPNİ, Salih (2005), Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, Trabzon. ARIKAN, Rauf. (2000). Araştırma Teknikleri, Ankara, Gazi Kitabevi. ARLI, Mine., ARSEVEN, Ali. D. (2001). Alan Araştırma Yöntemi, Ankara, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. BALCI, Ali. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma, Ankara, Pegem A Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar