Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SİNDİRİM FİZYOLOJİSİ |
İkinci düzey |
VFZ-505 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EBRU ÇETİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr.Nazmi ÇETİN
Doç.Dr.Ebru ÇETİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ders, genel sunumlar, CD gösterimleri
|
Dersin amacı
|
Öğrenciler sindirim fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste sindirim fizyolojisi anlatılmaktadır.
|
1- |
Sindirime giriş
|
2- |
Karnivor, herbivor ve omnivor canlılar
|
3- |
İştah, susuzluk ve açlık
|
4- |
Sindirimin sinirsel ve hormonal kontrolü
|
5- |
Çiğneme, tükürük ve bileşimi
|
6- |
Ağızda sindirim
|
7- |
Midede sindirim
|
8- |
İnce bağırsakta sindirim ve emilim
|
9- |
İnce bağırsakta sindirim ve emilim
|
10- |
Kalın bağırsakta sindirim ve emilim
|
11- |
Safra salgısı
|
12- |
Pankreas salgısı
|
13- |
Karaciğer ve sindirimdeki rolü
|
14- |
Defekasyon
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sindirim kanalının morfolojisini tanımlayabilme
|
2- |
Karnivor, omnivor ve herbivorların tanımlayabilme.
|
3- |
Çiğneme, yutma, tükürük salgılanmasını açıklayabilme
|
4- |
Mide bezleri ve mide sekresyonlarının düzenlenmesini açıklayabilme
|
5- |
Mide sindiriminde mekaniksel olayları tanımlayabilme
|
6- |
Barsaklarda sindirimi açıklayabilme.
|
7- |
Pankreas, safra ve bağırsak salgılarını tanımlayabilme.
|
8- |
Emilim fizyolojisini açıklayabilme.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara
2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Yılmaz, B.,2000: Fizyoloji. İkinci baskı, Feryal Matbaacılık, Ankara
2. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara
3. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology.Elsevier, USA.
4. Reece, W.O., 1997: Physiology of domestic animals. Williams and Wilkins, USA
5.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
|
|