Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ IV |
Birinci düzey |
MÜZ202 |
Zorunlu |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ FARUK YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD. DOÇ. DR. FARUK YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
BİREYİN MÜZİKSEL İŞİTME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
|
Dersin tanımı
|
Oktav içindeki aralıkların duyulabilmesi ve seslendirilebilmesini sağlamak, majör, minör tonlarda gam okuma, ezgi okuyabilme ve yazabilme, natürel,armonik ve melodik majör-minör gamların okunması, sol ve fa anahtarında solfej okuyabilme ve bireyin işitme yeteneğinin gelişimini sağlamak amaçlanmaktadır. Ayrıca herhangi bir ses üzerine aralık kurabilme ve seslendirebilme, karakter aralıkların öğrenilmesi, majör-minör 3/5 akorlarının seslendirilmesi ve ayırdedilmesi, Dominant 7’li akorunun ve çevrimlerinin teorik ve pratik olarak öğrenilmesi çalışmaları da bu dersin amaçları arasında yer almaktadır.
|
1- |
Sol anahtarında deşifre solfej çalışması
|
2- |
sol anahtarında modülasyon içeren solfej okuma çalışması
|
3- |
Fa anahtarında solfej okuma çalışması
|
4- |
Çift sesli solfej okuma (altı çalıp üstü okuma) çalışması
|
5- |
Kromatik dizileri teorik olarak inceleme
|
6- |
Kromatik dizileri seslendirme çalışması
|
7- |
Modülasyon içeren solfej parçaları okuma çalışması
|
8- |
Dominant 5/6, D 3/4 ve D 2 akorunu teorik olarak inceleme
|
9- |
Dominant 5/6, dominant 3/4 ve dominant 2 akorunu ayırdedebilme çalışması
|
10- |
Dominant 7 ve bütün çevrim akorlarını herhangi bir sesten kurarak seslendirebilme çalışması
|
11- |
Fa anahtarında deşifre solfej çalışması
|
12- |
Fa anahtarında dikte yazma çalışması
|
13- |
sol ve fa anahtarı içeren solfej okuma çalışması
|
14- |
genel tekrar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Majör dizilerde armonik ve melodik dizi seslendirebilir.
|
2- |
Minör dizilerde armonik ve melodik dizi seslendirebilir.
|
3- |
Fa anahtarında solfej okuyabilir.
|
4- |
Çift sesli solfej okuyabilir (altı çalıp üstü okuma)
|
5- |
Kromatik dizileri teorik olarak bilir.
|
6- |
Kromatik dizileri seslendirebilir.
|
7- |
Modülasyon içeren solfej parçaları okuyabilir.
|
8- |
Dominant 5/6, D 3/4 ve D 2 akorunu teorik olarak bilir.
|
9- |
Dominant 5/6, dominant 3/4 ve dominant 2 akorunu ayırdedebilir.
|
10- |
Dominant 7 ve bütün çevrim akorlarını herhangi bir sesten kurarak seslendirebilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
93
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
80
|
Kısa sınav
|
2
|
20
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Albert LAVİGNAC, Solfeges, IA, Ülkü Özgür- Salih Aydoğan Müziksel işitme Okuma Yazma II
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|