Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Uluslararasi İlişkiler > AVRUPA BİRLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AVRUPA BİRLİĞİ Birinci düzey D-ULS312 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖMER KURTBAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. Güner Özkan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, Avrupa Birliği bütünleşmesine yönelik profesyonel bir çözümleme becerisi ve akademik bakış açısı geliştirilmesidir.
Dersin tanımı Avrupa''''''''''''''''da bütünleşmenin fikri temelleri ve tarihi, Avrupa bütünleşmesinin kuruluşu ve Avrupa Topluluklarının Oluşturulması, bütünleşmeye yönelik teorik yaklaşımlar, Avrupa bütünleşmesinin gelişimi, Avrupa Topluluklarından Avrupa Birliği''''''''''''''''ne yaşanan dönüşüm, AB''''''''''''''''nin kurumsal yapısı, AB''''''''''''''''nin karar verme süreci, AB ortak politikaları.

Dersin içeriği
1- Avrupa Birliği Nedir?
2- AT''den AB''ye tarihsel gelişmeler
3- Entegrasyon Teorileri Çerçevesinde AB Bütünleşmesi
4- AB''nin Derinleşmesi ve Genişlemesi
5- AB''de Karar-alma: AB''nin özgün kurumsal yapılanması, Avrupa Konseyi, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Birliği Konseyi, Avrupa Komisyonu
6- AB yasama süreci ve olağan yasama prosedürü
7- Diğer AB Kurumları: AB Adalet Divanı; AB Merkez Bankası, Avrupa Ombudsmanı
8- Mid-Term Exam
9- AB politikaları ve politika yapım süreci
10- Parasal birlik ve ticaret politikaları
11- Ortak Savunma ve Güvenlik Politikası
12- Avrupalılaşma ve Avrupa Kimliği
13- Subsidiarite ve Merkez-Yerel İlişkileri
14- Brexit Süreci ve AB''nin geleceği
15- Genel Değerlendirme
16- Final Exam
17- Final Exam
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- AB''nin üzerine kurulduğu temel değerleri ve sembolleri açıklar.
2- Özgün bir ulus-üstü örgütün kurumsal yapısına ve karar alma süreçlerine açıklama getirir.
3- AB''deki güncel gelişmeleri takip eder ve çözümler.
4- AB bütünleşmesinin bugüne kadarki gelişimini ve ortak politikalarını çözümler.
5- Özgün bir bütünleşme olarak AB''yi diğer uluslararası örgütlerle ve bütünleşmelerle karşılaştırır.
6- AB''nin genişlemesini ve Birlik''ten ayrılma sürecini çözümler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2- Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3- Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4- Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5- Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6- Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7- Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8- Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9- Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10- Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11- Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12- Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13- Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14- Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15- Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı James McCormick, Avrupa Birliği Siyaseti, İstanbul, Adres Yayınevi, 2018.
Yardımcı Kaynaklar European Union Enlargement: A Comparative History, Jurgen Elvert, Wolfram Kaiser, Routledge, New York, 2004. Belgin Akçay ve İlke Göçmen (Eds.), Avrupa Birliği Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar, Ankara, Seçkin Yayınları, 2014. The European Union, Ali M. El-Agraa, Cambridge University Press, Cambridge, 2011.

Ders ile ilgili dosyalar