Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (doktora) > KRİPTOGRAFİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KRİPTOGRAFİ-I Üçüncü düzey MAT 623 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Dersin veriliş şekli Yüz-Yüze
Dersin amacı Kriptografinin temellerini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Kriptografi ve ceşitleri verilecektir.

Dersin içeriği
1- Şifreleme ve güvenlik
2- Kriptografinin objeleri
3- Blok şifreleme
4- DES(data encription standard)
5- AES(advenced encription standard)
6- çalışma modları
7- Publik anahtar şifreleme kavramı
8- Moduler aritmatik
9- RSA (Ron Rivest, Adi Shamir ve Leonard Adleman)
10- Kriptografik Hash Fonksiyonları
11- Ayrık Logaritma
12- Moduler Kareleme
13- Kriptografik protokoller
14- Olasılık Algoritmalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kriptografik algoritmaları bilir
2- Şifreleme tekniklerini bilir
3- Algoritma ve şifrelemenin dayandığı matematiği kavrar.
4- Mümkün olan saldırıları tahmin edebilir
5- Dizayn hatalarının getirdiği tehlikeleri tahmin edebilir.
6- Kriptografik algoritmaları yazılımla gerçekleyebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 4 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. H. Delfs and H. Knebl, Introduction to Cryptography, Springer, 2007. 2. S. Goldwasser, M. Bellare, Lecture Notes on Cryptograpy, Cambridge, 2001.
Yardımcı Kaynaklar 1.Cryptography, Dr. William Stallings. PEARSON EDUCATION YAYINCILIK. London 1998

Ders ile ilgili dosyalar