Giriş | English

Lisans > Adalet Meslek Yüksekokulu > Ceza İnfaz ve Güvenlik Hizmetleri > KLAVYE KULLANIMI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLAVYE KULLANIMI II Birinci düzey CIGH2106 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli TEORİK ANLATIM VE PRATİK UYGULAMA
Dersin amacı Öğrencilerin daha doğru, hızlı ve tekniğe uygun olarak On parmak klavye kullanmalarını sağlamak. Türkçe ve yabancı dildeki metinleri süratli ve doğru olarak yazma becerisi kazandırmaktır.
Dersin tanımı On Parmak klavye kullanımının öğretilmesi.

Dersin içeriği
1- Metin yazma uygulamaları. Unutulan veya yanlış yazılan harflerin belirlenmesi.
2- Temel sıra tuşlarının tekrarı ve temel sıra cümle uygulamaları.
3- Üst sıra tuşlarının tekrarı. Parmakların bakmadan üst sıraya uzanıp yeniden yerine dönmesinin pekiştirilmesi.
4- Temel ve Üst sıra cümleleriyle sürat testleri yapılması.
5- Alt sıra tuşlarının tekrarı. Parmaklara bakmadan alt sıraya uzanıp yeniden temel sıraya dönmesinin pekiştirilmesi.
6- Cümle yazma uygulamaları. Hız testi uygulamaları.
7- Noktalama işaretlerinin öğretilmesi. (.)(,)(;)(:) nokta, virgül, noktalı virgül, iki nokta.
8- Noktalama işaretlerinin öğretilmesi. ((),()), ("),('') aç parantez, kapa parantez, tırnak ve kesme işareti.
9- Noktalama işaretlerinin öğretilmesi.(!),(?),(/),(-) Ünlem, soru işareti, kesir ve kısa çizgi işareti.
10- Noktalama işaretleri kullanılan metinleri yazma.
11- "türkegitim.net"den hız çalışmaları.
12- "türkegitim.net"den hız çalışmaları.
13- Kurallı cümle ve metinle hız çalışmaları. Dikte yazımının(sesli metin)öğretilmesi.
14- Baskılı hız çalışmaları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniğini öğrenir.
2- Öğrenciler on parmak metoduyla yazmanın önemini kavrar.
3- Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir.
4- Öğrenciler doğru vuruş tekniklerini öğrenir.
5- Öğrenciler düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.
6- Öğrenciler noktalama işaretleri kullanılan düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.
7- Öğrenciler parmaklarına bakmadan metodlu on parmak yazmayı öğrenir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Dersin kavramlarını bilme
2- Genel hukuk dersleri içinde yeri
3- Dersin mesleki eğitime katkısı
4- Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5- Sorunlara çözüm bulabilme
6- Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7- İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8- Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9- Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10- İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11- Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     43
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Daktilografi metinleri, İnternet uygulamaları. Ali Ünlü 26 saatte on parmak öğreniyorum.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar