Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Seramik ve Cam > SERAMİK ATÖLYE-IV
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SERAMİK ATÖLYE-IV Birinci düzey SER 202 Zorunlu 4 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri SER 201-SERAMİK ATÖLYE-III
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHTAP MORKOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHTAP MORKOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli ATÖLYE UYGULAMALARI, GÖRSEL SUNUMLAR
Dersin amacı Seramik Atölye III dersinin ardından soyut bir kavramdan yola çıkarak-bu kavram bir kitap ya da filmden yola çıkılarak elde edilebilir- seramik çamuru ile sanatsal bir imgenin üç boyuta aktarılmasının seramik medyumu üzerinden pekiştirilmesi dersin amacını oluşturur.
Dersin tanımı Seramikte temel şekillendirme tekniklerini öğrenmiş olan ikinci sınıf öğrencilerine bir kavram veya soyut bir temadan yola çıkarak üç boyutlu sanatsal obje tasarlayabilmenin önemi ve yönteminin araştırma, eskiz ve tasarlama, sunum ve savunma oturumlarıyla aktarıldığı derstir. Bu Dönemin Artistik Uygulama Konusu, figüratif seramik heykeller, tek parça figüratif formlar veya çok parçalı düzenlemelerdir.

Dersin içeriği
1- (Hazırbulunuşluk Anket uygulaması) Birinci dönem gerçekleştirilen röprodüksiyon çalışmalarından hareketle; hikâye, kavram ya da olguların beyin fırtınası yapılarak belirlenmesi. Verilerden yola çıkılarak öğrencinin, kendi hikayesini yazması ve hikâyenin eskiz çalışmalarının yapılması.
2- Öğrencilerin seçtikleri esere yönelik eskiz ve araştırma dosyası sunması. Öğrenciye eleştiri verilmesi. Maket çalışmalarına başlanması.
3- Seçilen eserin şekillendirilmeye başlanması.
4- Uygulamaya devam edilmesi.
5- Uygulamaya devam edilmesi.
6- Yapılan formun rötuşunun tamamlanması. Tamir ve tadilat yöntemlerinin tamamlanması, kontrollü kurutmaya geçilmesi.
7- Yapılan formun fırınlanması. Sonraki tasarıma yönelik araştırmaya başlanması.
8- Süreç değerlendirme 1 (VİZE)
9- Film ya da kitaptan hareketle kavramsal çalışma tasarlanması üzerine tartışma ve eskiz çalışmaları.
10- Tasarımın belirlenmesi ve maket çalışmalarına başlanması.
11- Belirlenen tasarımın uygulama süreci.
12- Belirlenen tasarımın uygulama sürecine devam edilmesi.
13- Belirlenen tasarımın uygulama sürecine devam edilmesi.
14- Yapılan formun rötuşunun tamamlanması. Tamir ve tadilat yöntemlerinin sonlandırılarak kurutmaya bırakılması.
15- Bisküvi fırının yüklenmesi ve çalışmaların sır pişirimi için uygun hale getirilmesi, sırlama fırını yerleştirme ve pişirim
16- Komisyon değerlendirmesi. Süreç değerlendirme 2 (FİNAL)
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İmgeyi üç boyuta aktarma ve gerekli yöntem ve malzemelere hakimiyet
2- Soyut bir temadan yola çıkarak üç boyutlu eser tasarlayabilme
3- Belirlenmiş tema üzerine araştırma, gözlem yapma ve bunları eskiz ve sunumlarla aktarma
4- İfadeyi sanatsal olarak aktarmada bir malzeme olarak seramiği kullanabilme
5- Bir malzeme olarak seramiğin kendi dinamiklerini uygulama esnasında yönetebilme, takibini yapabilme
6- Kavramdan üç boyutlu esere giden süreci yönetebilme, ortaya çıkan eserin öyküsünü izleyiciye sunumla aktarabilme
7- Bir konu dahilinde gerekli görsel ve teorik araştırmaları yapabilme, özgün tasarım için done toplayabilme.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2- OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3- OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4- OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5- OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6- OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7- OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8- OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9- OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10- OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11- OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12- OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13- OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14- OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15- OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16- OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17- OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18- OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19- OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20- OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 6 90
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 2 8
Toplam iş yükü     140
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar