Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Avrasya Araştirmalari (y.l) > MALİ KRİZ VE POLİTİKALAR: TEORİ VE UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MALİ KRİZ VE POLİTİKALAR: TEORİ VE UYGULAMA İkinci düzey MLY 520 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ZÜBEYDE ŞENTÜRK ULUCAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. M. Fatih İLGÜN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Dersin amacı ekonomik krizlerin teorik temeller ve deneyimler ışığında değerlendirilmesidir
Dersin tanımı Bu derste ekonomik kriz teorileri açıklanmakta, tarihsel süreçte meydana gelen krizler analiz edilmektedir.

Dersin içeriği
1- Ekonomik Kriz teorileri, mali krizlerin modellenmesi.
2- Finansal kriz teorilerine genel bakış
3- Mali krizlerin oluşumuna zemin hazırlayan içsel ve dışsal faktörler
4- Gelişmekte olan ülkelerde yaşanan mali krizlerin makroekonomik analizi.
5- Gelişmiş ülkelerde mali krizlere yönelik önlemler
6- 1980-1990 dönemi borç krizleri
7- 1997 Doğu Asya Mali Krizi
8- Ara sınav
9- Ara sınav
10- Küresel finansal krizin nedenleri, dünya ekonomisine etkisi
11- Küresel finansal krize Yönelik Önlemler ve İktisat Politikalarında yapısal değişim
12- Türkiye'de kamu mali yapısının gelişimi
13- Türkiye2de kamu mali yapısının gelişimi
14- Türkiye de mali krizlerin etkilerinin giderilmesine yönelik ekonomi politikalarının etkinliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kriz teorileri hakkında bilgi sahibi olmak
2- Ulusal, bölgesel ve küresel mali krizleri analiz edebilmek
3- Mali krizlerin ekonomik yapıda ve iktisat politikalarında meydana getirdiği değişimleri yorumlamak
4- Konjonktürel hareketlere mali araçlarla müdahale yöntemlerini değerlendirmek
5- Ulusal ve küresel krizlerin değerlendirimesi
6- Kısa ve uzun dönemli politikalar arası etkileşimin yorumlanması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2- Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3- Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4- Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5- Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6- Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7- Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8- Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9- Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10- Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11- Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12- Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13- Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Van Hoa Tran (2002), Economic Crisis Management: Policy, Practice, Outcomes and Prospects, Edward Elgar Publishing
Yardımcı Kaynaklar Ismail Şiriner vd. (2011), POLİTİK İKTİSAT, KRİZ VE KALKINMA, Ijopec Publication

Ders ile ilgili dosyalar