Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (doktora) > MALİ KRİZ VE POLİTİKALAR: TEORİ VE UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MALİ KRİZ VE POLİTİKALAR: TEORİ VE UYGULAMA Üçüncü düzey MLY 520 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ZÜBEYDE ŞENTÜRK ULUCAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. M. Fatih İLGÜN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Dersin amacı ekonomik krizlerin teorik temeller ve deneyimler ışığında değerlendirilmesidir
Dersin tanımı Bu derste ekonomik kriz teorileri açıklanmakta, tarihsel süreçte meydana gelen krizler analiz edilmektedir.

Dersin içeriği
1- Ekonomik Kriz teorileri, mali krizlerin modellenmesi.
2- Finansal kriz teorilerine genel bakış
3- Mali krizlerin oluşumuna zemin hazırlayan içsel ve dışsal faktörler
4- Gelişmekte olan ülkelerde yaşanan mali krizlerin makroekonomik analizi.
5- Gelişmiş ülkelerde mali krizlere yönelik önlemler
6- 1980-1990 dönemi borç krizleri
7- 1997 Doğu Asya Mali Krizi
8- Ara sınav
9- Ara sınav
10- Küresel finansal krizin nedenleri, dünya ekonomisine etkisi
11- Küresel finansal krize Yönelik Önlemler ve İktisat Politikalarında yapısal değişim
12- Türkiye'de kamu mali yapısının gelişimi
13- Türkiye2de kamu mali yapısının gelişimi
14- Türkiye de mali krizlerin etkilerinin giderilmesine yönelik ekonomi politikalarının etkinliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kriz teorileri hakkında bilgi sahibi olmak
2- Ulusal, bölgesel ve küresel mali krizleri analiz edebilmek
3- Mali krizlerin ekonomik yapıda ve iktisat politikalarında meydana getirdiği değişimleri yorumlamak
4- Konjonktürel hareketlere mali araçlarla müdahale yöntemlerini değerlendirmek
5- Ulusal ve küresel krizlerin değerlendirimesi
6- Kısa ve uzun dönemli politikalar arası etkileşimin yorumlanması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Van Hoa Tran (2002), Economic Crisis Management: Policy, Practice, Outcomes and Prospects, Edward Elgar Publishing
Yardımcı Kaynaklar Ismail Şiriner vd. (2011), POLİTİK İKTİSAT, KRİZ VE KALKINMA, Ijopec Publication

Ders ile ilgili dosyalar