Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > SOLUNUM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOLUNUM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ Üçüncü düzey FZY 526 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KEMAL ERDEM BAŞARAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Nazan Dolu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze eğitim
Dersin amacı İnsanlarda solunum sistemi birimlerinin ve normal işleyiş mekanizmalarının öğretilmesi
Dersin tanımı İnsan Solunum Sistemi Fizyolojisinin öğrenilmesi

Dersin içeriği
1- Solunum sistemi fizyoanatomisi
2- Solunum mekanizması
3- Dinamik koşullarda solunum
4- Akciğerlerde gaz alışverişi
5- Kan gazlarının taşınması
6- Akciğerlerde ventilasyon /perfüzyon
7- Akciğerlerde ventilasyon /perfüzyon
8- Solunumun düzenlenmesi
9- Solunumun düzenlenmesi
10- Ara sınav
11- Solunum fonksiyon testleri
12- Hipoksi
13- Solunum hastalıkları
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Solunum sistemi fizyolojisinin öğrenilmesi
2- Solunumu sağlayan basınç ve hacim değişikliklerinin anlaşılması
3- Solunum fonksiyon testlerinin yapılabilmesi
4- Solunum sistemi hastalıklarını tanımlayabilme
5- Solunum kontrol mekanizmasının öğrenilmesi
6- Kan gazlarının taşınmasının öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 3 1 3
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 2 4 8
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 3 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Guyton ve Ganong Fizyoloji Kitapları
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar