Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Biyokimya (yüksek Lisans) > SOLUNUM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOLUNUM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ İkinci düzey FZY 526 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KEMAL ERDEM BAŞARAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Nazan Dolu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze eğitim
Dersin amacı İnsanlarda solunum sistemi birimlerinin ve normal işleyiş mekanizmalarının öğretilmesi
Dersin tanımı İnsan Solunum Sistemi Fizyolojisinin öğrenilmesi

Dersin içeriği
1- Solunum sistemi fizyoanatomisi
2- Solunum mekanizması
3- Dinamik koşullarda solunum
4- Akciğerlerde gaz alışverişi
5- Kan gazlarının taşınması
6- Akciğerlerde ventilasyon /perfüzyon
7- Akciğerlerde ventilasyon /perfüzyon
8- Solunumun düzenlenmesi
9- Solunumun düzenlenmesi
10- Ara sınav
11- Solunum fonksiyon testleri
12- Hipoksi
13- Solunum hastalıkları
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Solunum sistemi fizyolojisinin öğrenilmesi
2- Solunumu sağlayan basınç ve hacim değişikliklerinin anlaşılması
3- Solunum fonksiyon testlerinin yapılabilmesi
4- Solunum sistemi hastalıklarını tanımlayabilme
5- Solunum kontrol mekanizmasının öğrenilmesi
6- Kan gazlarının taşınmasının öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 3 1 3
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 2 4 8
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 3 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Guyton ve Ganong Fizyoloji Kitapları
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar