Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ISI GEÇİŞİ-I |
İkinci düzey |
MM 313 |
|
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıfta birebir anlatarak ve sayısal uygulamalar ile.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere ısı iletimi, ısı ışınımı, zamana bağlı ısı geçişini kapsamlı bir şekilde anlatmak; var olan fiziksel sistemlere uygulamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Isı iletimi, ısı ışınımı ve zamana bağlı ısı geçişi sistemleri
|
1- |
Isı geçişi hakkında genel bilgiler
|
2- |
Isı iletimine giriş
|
3- |
Düzlemsel, silindirik ve küresel koordinatlarda ısı iletimi ifadeleri
|
4- |
Düzlem duvarda ısı iletimi
|
5- |
Silidirde ısı iletimi
|
6- |
Kürede ısı iletimi
|
7- |
İçinde ve (veya) dışında taşınım olan sistemlerde ısı iletimi
|
8- |
İçerisinde ısı üretimi olan sistemlerde ısı iletimi
|
9- |
Zamana bağlı ısı geçişi
|
10- |
Işınıma giriş
|
11- |
Şekil faktörlerinin hesaplanması
|
12- |
Işınım hesabı analojisi
|
13- |
Işınım hesabı analojisi
|
14- |
Işınım hesabı analojisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Isı geçişinin çeşitleri ve temel bağıntılarını öğrenir.
|
2- |
Matematik, fen bilimleri ve makine mühendisliği disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri Isı iletimi, Isı ışınımı ve Zaman bağlı ısı geçişi ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir.
|
3- |
Karmaşık Isı iletimi, Isı ışınımı ve Zaman bağlı ısı geçişi problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
4
|
3
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
112
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
1
|
10
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, Frank D. Incropera
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Isı Transferi, Sadık Kakaç
|
|